Avatar billede nu_igen Professor
25. juli 2022 - 17:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

3-4 daglige opkald fra 0044 = England

Vi bruger slet ikke vores smartphones til daglig brug. Vi kender ingen i England, så jeg sletter bare opkaldene , som alle har forskellige numre efter 0044. Jeg burde nok blokere numrene. Får i også disse opkald?
Noget andet er danske opkald fra nødhjælpsorganisationer, som bare bliver ved og ved, når man har rakt dem en lillefinger🥴. Dem har jeg blokeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2022 - 17:55 #1
Får ikke opkald nej.
Når i bevæger jer rundt på nettet giver i så tilladelser til sider må sende notifikationer til jer? Tjek op på hvem der må sende notifikationer til jer i jeres browsers indstillinger
Gør jer selv den tjeneste ikke at acceptere nogle af disse. De kan ud fra de oplysninger i sender tilbage finde jeres mobil numre og bagefter spamme jer. I kender ikke noget til den side der ligger bag ved den side der anmoder.
Avatar billede overloaded Mester
25. juli 2022 - 17:59 #2
Jeg har tilmeldt mig Robinsonlisten så virksomheder ikke må kontakte en i forretningsøjemed. Altså sælgere og andet godtfolk.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2022 - 18:31 #3
vedr #1 - det gælder også, hvis du går ind på fx en nyhedsside, og accepterer alle cookies. Så har fx alle dem, som tv2 samarbejder med (får penge fra) lov til at spamme dig.
Klik ALTID på 'kun nødvendige cookies' og hvis der kun er mulighed for 'accepter cookies' så luk browser, og find på noget andet at lave.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. juli 2022 - 18:41 #4
Jeg fik adskillige opkald fra både Storbritannien (0044) og fra Tyskland (0049) sidste efterår og i vinters, men det er nu længe siden jeg senest har fået et. Jeg blokerede med det samme numrene, men der var bare ringet op fra andre numre. Jeg har aldrig besvaret/ringet tilbage et sådant opkald, for jeg kender ingen i hverken Storbritannien eller Tyskland.
Avatar billede nu_igen Professor
25. juli 2022 - 18:44 #5
#4 det samme her, dog kender jeg ægte numre fra 0049. Så fremover blokerer jeg numrene fra ukendte
Avatar billede nu_igen Professor
25. juli 2022 - 18:47 #6
Jeg er …. Eller var tilmeldt robinsonlisten, indtil den blev hacket nogle år tilbage. Men den gælder vel kun for Danske henvendelser?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2022 - 19:24 #7
#3 Jeg tillader altid kun absolut de nødvendigste cookies for at en side kan fungere
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. juli 2022 - 20:29 #8
#7 Det samme her! - De forskellige firmaer skal ikke have oplysninger om min gøren og laden. Det samme gælder på visse hjemmesider hvor der står "Vi vil gerne kende din placering", så der bliver konsekvent klikket på "Blokér".
Avatar billede nu_igen Professor
26. juli 2022 - 08:52 #9
Jeg oplyser aldrig den slags lokalitetsspørgsmål og vælger en anden placering f. Eks når jeg sælger noget på FB markedsplads. Ellers holder jeg mig også fra dennslags oplysninger. Har slettet konti hos AMAZON. PAYPAL og EBay. Men er da helt sikker på at der findes hjemmesider, der sælger vore oplysninger videre. Hvad med DBA = Den Blå Avis?
Avatar billede jk45 Forsker
26. juli 2022 - 09:00 #10
Det er typisk indere der lige vil fortælle at din bitcoin wallet er hacket eller din computer og derfor bilder de folk ind at de ringer fra microsoft. Jeg tager dem ind i mellem men du smutter som regel hurtigt når jeg fortæller dem at det de foretager sig er scam. Det er kun min bedre halvdel der får den slags opkald. Der findes tons vis af videoer på youtube som kan være vældig underholdende at se. :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. juli 2022 - 09:24 #11
#9 Du skriver at du sælger noget på Fjæsbogs markedsplads. Det gør jeg ikke da jeg ikke har nogen Fjæsbog konto, og heller ikke ønsker at hace en  Om DBA sælger oplysninger videre ved jeg ikke.
Avatar billede nu_igen Professor
26. juli 2022 - 10:04 #12
Jeg lægger INGEN telefonnumre på FB. Al videre kontakt er gennem pb.
Avatar billede f-arn Guru
26. juli 2022 - 12:38 #13
Hvad er det for en telefon?
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. juli 2022 - 13:03 #14
Jeg tvivler på at DBA sælger oplysninger videre., ,da jeg i mange år med mellemrum har købt/solgt noget der. Det var først sidste efterår og i vinters der adskillige gange kom opkald fra Storbrittanien og fra Tyskland, hvilket som sagt er stoppet nu.
Avatar billede nu_igen Professor
26. juli 2022 - 14:04 #15
≠13 SAMSUNG
Avatar billede f-arn Guru
26. juli 2022 - 15:26 #16
Hvilken Samsung?

På min Samsung kan man i Phone appen slå "Caller ID and spam protection" til eller fra... Men det er vist ikke alle Samsungs smartphones der har det indbygget 🤔
Avatar billede f-arn Guru
26. juli 2022 - 15:34 #17
Den funktion er baseret på et samarbejde mellem Samsung og Hiya.
https://www.hiya.com/