Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. juli 2022 - 20:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forhindre Edge Browser i at starte helt automatisk (Windows 11)

Hvordan :
Forhindre Edge Browser i at starte helt automatisk (Windows 11) ?
*
Selv om jeg bruger Firefox eller Opera -
Og ikke sætter Edge som Standard Browser -
Kommer der msn.com frem - ved hver start af computeren.
((msn.com) kommer i Edge - Selv om jeg ikke bruger den !
*
Hvordan får man msn,com væk  ?.
*
Og forhindre Edge til at ville overtage styringen ?
*
Windows 11.

Jeg kag google mig frem til, at der er flere metoder. Jeg har prøvet et par (husker ikke hvilke) - med det var, åbenbart for kompliceret.
*
Det virkede i hvert fald ikke ....
*
Jeg har ikke noget imod, at Edge er der som supplement -
*
Men jeg synes den er lige lovligt anmassende.
Og jeg bliver helt "træt" - når jer ser den eller "msn.com" ved hver ny start af computeren.
*
Venlig Hilsen Jørn  ....
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. juli 2022 - 21:12 #1
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men vil bare nævne at Windows 11´s succes, eller manglen på samme, leder tankerne tilbage på misfostret, Windows 8/8.1.
Jeg har prøvet Windows 11, men gik tilbage til Windows 10.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. juli 2022 - 21:38 #2
Tak for svar, ErikHg ...
Nu prøver jeg Windows 11 - Et stykke tid - I hvert fald ....
Avatar billede kurtba Ekspert
27. juli 2022 - 21:45 #3
Jeg synes, at der i spørgsmålet rodes noget rundt i, hvad der er problemet. Overskriften siger, at man skal have stoppet, at edge starter automatisk når windows startes.
Men efterfølgende beskrives det, at det nok er startsiden msn.com nok retteligt er problemet, og at det også gælder i andre browsere.
Altså går jeg ud fra, at Edge ikke starter automatisk når win 11 startes, men når man efter start af win 11 starter Edge eller Firefox eller Opera, så får man startsiden msn.com, og det ønsker man ikke.
Msn,com er et forslag om startside, som Edge kommer med, og Firefox og Opera efterfølgende er blevet installeret, er du nok kommet til at sige ja til at importere indstillinger fra Edge, hvorfor msn.com også er blevet startside der.
Startside i browsere kan man selv bestemme, men det er forskelligt i de forskellige browsere. Opera kender jeg ikke, så der må du selv finde løsningen, men løsningen vil nok ligne dem der er i Edge og Firefox.
Jeg er  ikke klar over om der er forskel på Edge og Firefox i win 10 og 11, men i win 10 er løsningen i Edge:
Klik på de 3 prikker oppe i højre hjørne. Vælg Indstillinger. I menuen til venstre skal du så vælge: "Start, startside og nye faner". Så kan du til højre ændre din startside.
I Firefox skal du oppe i højre hjørne klikke på de 3 streger, derefter Indstillinger og derefter skal du til venstre vælge "Hjem", så kan du til højre vælge og ændre startside.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2022 - 22:01 #4
Enig i #3.
Edge kører som standard i baggrunden på Windows hvis man ikke lukker ned for den. Den har et start element (i hvert fald på Windows 10) under jobliste i start fanen hvor den kan deaktiveres.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2022 - 22:02 #5
Det  er udelukkende en lille tjeneste der kører og får ikke Edge til at starte automatisk ved start af pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2022 - 22:15 #6
"Og forhindre Edge til at ville overtage styringen ?"
Du ignorerer når Windows tilbyder at gendanne browser indstillingerne. Det gør nemlig Edge til standard browser.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. juli 2022 - 23:19 #7
Tak til alle + God Nat ...