Avatar billede ejvindh Ekspert
05. august 2022 - 14:48 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Er vi alle admins?

Jeg har noteret, at jeg i løbet af sommeren er blevet "admin" her på siden. Eller, det vil sige, jeg har i hvert fald fået titlen -- uden at der er fulgt rettigheder med:

https://ibb.co/HK3rkrG

Jeg skulle egentlig blot forestille at være "Guru", men når jeg holder musen hen over "Admin"-teksten, er jeg røget helt ud af ratingsystemet.

Er det kun mig, eller gælder det andre?
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. august 2022 - 15:10 #1
Nej hvor sjovt. Nu er det pludselig ændret tilbage igen. Efter at have været gældende (ca.) en uge.

Nå, men så var det nok bare lidt sommersnue til forumsoftwaren ;)
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. august 2022 - 15:24 #2
Der må tydeligvis være gået noget galt, for der er ti kategorier hos eksperten.

1. Nybegynder
2. Praktikant
3. Novice
4. Juniormester
5. Mester
6. Seniormester
7. Forsker
8. Professor
9. Guru
10. Ekspert

Titlen "Adim" er den person hos eksperten, der styrer (administrer) det forum.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2022 - 16:26 #3
Jeg er ikke (helt) så meget på eksperten mere som før i tiden.
Jeg synes ikke jeg har set den titel på noget tidspunkt.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. august 2022 - 16:54 #4
#3
Heller ikke her.
Avatar billede milter Ekspert
05. august 2022 - 16:55 #5
Din kommentar i #1 fik mig til at søge efter eksperten.dk på Wayback Machine.

Oktober 1999 viser det første snapshot med mere eller mindre samme layout som i dag, så siden må vist siges at at holdt sig ganske godt trods lidt snue og interne stridigheder et par gange. Hvem siger, at en hjemmeside absolut skal opdateres regelmæssigt grafisk for at kunne fastholde et publikum :-)

https://web.archive.org/web/20000229112603/http://www.eksperten.dk/
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. august 2022 - 18:18 #6
Jeg bemærkede også titlen, men den blev hurtigt ændret.
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. august 2022 - 21:10 #7
Alt i orden. Og som nævnt er den også nu forsvundet hos mig. Tak for jeres input :)

#5: Jeg synes nu det har ændret sig en del. Især i virkemåden, men det er måske også bare fordi jeg er fra dengang, hvor hele karmasystemet og point var på et stort issue. Men du har ret i, at det "blå" tema har man holdt fast i.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2022 - 04:11 #8
Lidt har det ændret sig.

Funktionelt: +karma -karma -point

Og lidt grafisk.

Men sammenlignet med andre web sites ligner E meget sig selv.

Den største ændring er nok at aktivitetsniveauet er styrtdykket.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2022 - 07:46 #9
#8 Jeg er enig Arne
Med hensyn til det layout siden har er jeg glad for den ikke er faldet for at ændre på hvor læsbar den er. Der er kommet så mange måder en side kan laves på der gør at den bare er sværere at arbejde i.
Jeg savner dog stadig den rubrik der hedder guides og en videreudvikling af denne. Ved godt at gamle guides måske stadig ligger som pdf, men jeg synes det var ærgerligt at de forsvandt som en levende del af siden. Jeg ved du var en af dem der  lagde rigtig meget arbejde i denne del af eksperten, og jeg synes det var den største tilbagegang da den "nye eksperten" blev lavet for en del år siden nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2022 - 08:19 #10
#8 Nu så jeg du lige nævnte -point.
Den del skulle efter min opfattelse været lavet anderledes.
Man burde efter det gamle point system have fået den titel med det samme som en given mængde point gav, og det burde måske også været nævnt hvilken kategori man havde optjent den titel i. Det at point systemet helt blev skrottet og man (i mit tilfælde) fik en "hjerne" som badge var en dårlig måde at gøre det på. Jeg ved godt at man forholdsvis hurtigt steg i systemet, men måden man bliver anderkendt på er helt forkert.
Den største "fejl" er at spørgere stiger i grad blot for at stille spørgsmål og svare i disse. Det indikerer intet i forhold til kompetencer overhoved. Jeg fatter ikke hvorfor denne del blev indført. Kompetencerne skulle kun gives for de svar der kunne bruges i et givent spørgsmål.
Avatar billede ejvindh Ekspert
06. august 2022 - 11:21 #11
#10: Jeg er enig med dig i, at det nye system meget dårligt afspejler hvilken kvalitet, man kan forvente af de svar, man får. Det kunne det gamle pointsystem lidt bedre, selvom der nu også dengang var folk, der alene steg, fordi de var meget aktive -- og hvor det godt kunne halte lidt med kvaliteten.

Og nej, her tænker jeg ikke på folk her i tråden :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2022 - 02:45 #12
#9

Jeg har videref'rt mine artikel aktiviteter udenfor E regi:

https://www.vajhoej.dk/arne/articles.html
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2022 - 02:47 #13
#10

Jeg foreslog flere gang at man ændrede point kategori toplisterne til at have "top N forever" og "top M last X month" - det ville gøre det lidt nemmere for nye at komme på listen og give et bedre indtryk af hvem der PT er aktiv.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2022 - 06:17 #14
#12
Jeg har dyb respekt for alt det arbejde du har gjort Arne. Og at du har videreført det du brænder for er helt fantastisk.
#13 Jeg forstår derfor også hvorfor du ikke er så aktiv her mere. Når man gentagne gange løber panden mod muren fordi der ikke gøres nogle tiltag eller bare for en tilbagemelding på det man spørger ind til, ja så taber man interessen.
Det tog mig flere år at få notifikations klokken til at blive et brugbart værktøj her på siden. Den har hele tiden vist besked hvis der var svaret på indlæg. Men før i tiden forsvandt alle anmærkninger af indlæg, når man bare åbnede et indlæg. Mit forslag var at notifikationer skulle stå derinde indtil man slev slettede den med en enkelt knap derinde "Marker alle som læst".