Avatar billede ZeBa Ekspert
11. august 2022 - 20:23 Der er 5 kommentarer

Photoshop opfører sig idiotisk

Når jeg bruger PS 2022, insisterer den på at gemme som psd eller et andet format, som jeg ikke kan huske - selv om jeg har indstillet den til at gemme som jpg.
Så har jeg afinstalleret 2022 for kun at bruge 2021, men når jeg nu klikker på en fil med Bridge, skriver den, at Windows ikke kan finde 2022 exe - og det behøver den jo sådan set ikke at fortælle mig.
Hvordan får jeg det lort til at fungere???????
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. august 2022 - 21:51 #1
Gå ud og hent en kold øl i køleskabet, og sæt dig ned og nyd den...🍺😉
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2022 - 06:44 #2
Højreklik på fil og vælg åbn med. Vælg program der skal åbne fil i listen. Tjek af i boks at valg skal gemmes til næste gang.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. august 2022 - 12:09 #3
Nu skriver den guddødemig "Express Rip CD Ripper" når jeg klikker Open with!!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2022 - 13:43 #4
#3 Du bør kunne vælge program fra en liste også.
Kan du ikke vælge åbn med anden app?
Jeg kender ikke noget til Photoshop ellers desværre.
Avatar billede Freebooter Mester
23. august 2022 - 15:00 #5
Photoshop CC2022 vil som udgangspunkt kun tillade at du gemmer din fil i et fil-format der understøtter lag hvis billedet har flere end eet lag.
Du kan dog nemt få åbnet op for alle de andre fil-formater ved at slå [Enable legacy "Save As..."] til. Du finder fluebenet i dine Photoshop preferencer under Filehandling.