Avatar billede huddie Professor
16. august 2022 - 15:28 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke logge ind på Outlook

Hej Eksperter,

Jeg kan pludselig ikke logge ind på min Outlook (kan ikke sende eller modtage mails).
Så chattede jeg med en YouSee medarbejder der skrev at jeg skulle rette dette:

POP3 opsætning - Port 110 skal rettes til 995IMAP opsætning - Port 143 skal rettes til Port 993

Det har jeg også forsøgt, men i det vindue jeg står i (Kontoindstillinger for POP) der kan jeg ikke rette ”110” til ”995IMAP”. Da det ikke kan lade sig gøre, så kan jeg ikke komme videre derfra og eventuelt rette ”143” til ”993”.

Så måske står jeg i det forkerte vindue i så fald hvor skal jeg gå ind og rette dette?
-    Det er okay at skære det lidt ud i pap. 😊

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Huddie
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. august 2022 - 16:06 #1
Nu nævner du ikke hvilken version af Outlook der er installeret på din maskine. Der kan nemlig godt være forskel.
Jeg har indsat et link her:

https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/opsaet-yousee-mail/outlook-2016

Det kan også nogle gange hjælpe at køre "Automatisk opsætning af mail"

https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport-tool
Avatar billede claes57 Ekspert
16. august 2022 - 16:15 #2
der mangler lidt tekst:
kan jeg ikke rette ”110” til ”995IMAP”.
kan jeg ikke rette ”110” til ”995", og IMAP...

Du SKAL vide, i forvejen, om du bruger POP3 eller IMAP opsætningen - og så er det enten
rette ”110” til ”995"
eller
"143” til ”993”
Avatar billede INK Ekspert
16. august 2022 - 16:25 #3
Enig med claes57
Det er afgørende om du anvender POP3 eller IMAP opsætning. Hvis det generelt er sådan, at du gemmer mails på din pc, så er det nok fordi du fra gammel tid anvender POP3. Med IMAP gemmes alt på serveren inklusive undermapper til indbakken.

Hvis det er Outlook 2016 kan anvendes følgende instruktion:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/opsaet-yousee-mail/outlook-2016

Hvis det er serveroplysninger anvendes denne side:

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/hvad-er-mine-serveroplysninger-til-yousee-mail
Avatar billede huddie Professor
16. august 2022 - 16:42 #4
Det er Outlook 2019 og det er POP3 jeg bruger. For der står også 110 ved det vindue jeg var inde på.
Jeg havde dog ikke læst beskeden fra YouSee på den måde at det var enten eller, jeg troede det var 2 numre der skulle rettes.

Underligt, nu poppede der atter mails ind (bl.a. beskeder om at der var kommet svar her).
Det skal nok rettes alligevel.
Avatar billede huddie Professor
16. august 2022 - 16:46 #5
Lige én ting mere. Ham fra YouSee må have glemt et mellemrum mellem 995 og IMAP, så derfor læser jeg det forkert, for jeg kopierede teksten direkte fra chatten for ikke at misse den info hvis jeg selv skulle rette "fejlen".
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. august 2022 - 17:07 #6
Jeg bruger også Outlook 2019, og har nogle gange været ude fo,r at der kan opstå problemer med, at sende og modtage mails.
Jeg har været inde på YouSee´s automatiske mailopsætning, og kørt denne, og i nogle tilfælde er problomet blevet løst.
Avatar billede huddie Professor
16. august 2022 - 17:47 #7
Til ErikHg: Jeg håber det virker selv om YouSee´s automatiske mailopsætning ikke umiddelbart understøtter Outlook 2019.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. august 2022 - 18:14 #8
Det gør det - jeg har gjort det flere gange, efter installation af Windows 10, og efterfølgende diverse programmer inkl. MS Office 2019, hvor Outlook jo hører med.