Avatar billede Cpt_dodo Praktikant
17. august 2022 - 21:02 Der er 6 kommentarer

Ny CPU tænder men ingen post og gamle CPU booter op som normalt

Help
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2022 - 21:45 #1
Hvilket bundkort har du, og hvilken ny CPU har du købt?
Avatar billede kurtba Ekspert
17. august 2022 - 21:52 #2
Og hvilken gammel cpu har du og hvordan ved du at cpu tænder, når du ikke kan se post?
Avatar billede Cpt_dodo Praktikant
17. august 2022 - 22:24 #3
Bundkort er msi z77-g43 med en 2600k virker fint. Men når jeg sætter min 3370k så tænder den og alt køre men ingen post :(
Avatar billede Cpt_dodo Praktikant
17. august 2022 - 22:25 #4
3770k" ∆∆∆
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2022 - 23:02 #5
Du skriver: "Men når jeg sætter min 3370k så tænder den og alt køre men ingen post".
Jeg går ud fra, du mener, al hardware ser ud til at starte, men at computeren ikke åbner Windows.

Begge CPU'er er tilsyneladende kompatible med dit bundkort, men det kan tænkes, din 3770k skal bruge en nyere BIOS end den, som din 2600k kører på.

Kig herunder for at finde BIOS til din 3770k, men PAS PÅ. En mislykket BIOS-opdatering kan lægge din PC død.

https://www.msi.com/Motherboard/Z77A-G43/support#cpu

BIOS'en finder du i rubrikken "Result". Og husk, det er en .zip-fil, så den skal først pakkes ud.

Forøvrigt ser dit bundkort og CPU'erne ud til at være ca. 10 år gamle. Ved du med sikkerhed, at din 3770k rent faktisk er ok?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2022 - 08:41 #6
Har du forsøgt at cleare din bios ved at tage det lille batteri ud og holde startknappen nede ca 30 sekunder? Måske bios stadig "tror" det er den gamle cpu der er monteret.
PS når man arbejder på bundkortet er det altid uden 230 volt monteret, Tryk og hold på startknappen inden du åbner og piller derinde. Hav gene antistatisk armbånd på når du går derind, eller hold med en hånd på kabinettet og arbejd med den anden.