Avatar billede ZeBa Ekspert
20. august 2022 - 03:51 Der er 18 kommentarer

Digitalisering fra kassettebånd

Har to kassettebånd, som jeg skal have digitaliseret.
Har forbundet afspilleren til min laptop og startet Audacity op, men der kommer en radioudsendelse.
Aner ikke, hvor den kommer fra...
Men er det ikke rigtigt at bruge Audacity?
Avatar billede puren Ekspert
20. august 2022 - 08:01 #1
aner ikke en klap om Audacity men det ska jo bare kunne "lytte" til hvilken indgang du bruger på din laptop

så problemet ligger kan ligge
A: dit kasettebånd er overspillet med et radio program
B: din afbpiller, afspiller ikke båndet men et radio program
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2022 - 15:32 #2
Jo Audacity kan sagtens bruges til formålet.
Spørgsmålet er om din pc har en indgang der hedder "Line in"?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2022 - 15:36 #3
Prøv at bruge lidt tid på video her hvis det er https://www.youtube.com/watch?v=LMIeDUluS34
Avatar billede puren Ekspert
20. august 2022 - 16:09 #4
#2 hvad snakker du om ?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2022 - 16:22 #5
#4 Det jeg skriver jo??
Er stikket fra båndoptageren sat i en line ud indgang (hovedtelefoner eller højttaler) på en bærbar virker det jo ikke uden man kan ændre på hvad stikkene skal bruges til i selve lydkortet. Derfor jeg lagde en video med (som du jo sikkert ikke har kigget på) der kunne inspirere til løsningen.
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. august 2022 - 17:47 #6
Kan jeg ikke bare bruge et USB stik?
Avatar billede Erik K Ekspert
20. august 2022 - 17:50 #7
Som 220661 skriver er tilslutning afhørende.
Den afspiller jeg har til det formål tilsluttes med USB og det virker fint i samspil med Audacity.
Avatar billede Erik K Ekspert
20. august 2022 - 17:51 #8
afhørende = afgørende
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2022 - 10:44 #9
#6 På grundlag af det du spørger om her, så dropper jeg ud af tråden igen. Det viser sig jo klart du ikke har brugt tid på den video jeg linkede til.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. august 2022 - 15:11 #10
#9
Jeg var ikke klar over, at der er regler for, hvor hurtigt man skal svare.
Jeg er i udlandet og har travlt. Jeg har set noget af videoen, men da jeg havde set 7 minutter, og han stadig ikke var kommet til sagen, havde jeg ikke mere tid.
Men nu kan jeg godt se, at jeg naturligvis burde have prioritere dig over alt andet.
Det skal aldrig ske igen.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. august 2022 - 15:14 #11
#9 Og jeg vil naturligvis se hele din video så snart jeg får tid.
Kan du i øvrigt ikke fortælle mig, hvor lang tid man har til at svare?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2022 - 17:34 #12
#11 Min filosofi er at man svarer ind i den rækkefølge som svar kommer ind. Det valgte du ikke at gøre. Og når der samtidig i video vises hvordan man kan bruge usb så stod jeg af.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2022 - 18:27 #13
Grund til bøvl her er at spørgsmålet er for dårligt formuleret.
Du skriver det er en bærbar men intet om hvilken det er og hvilket system den kører. Du fortæller du hører en radiokanal, og derfor anser jeg du har brugt en audioledning for at tilslutte båndoptageren, som jo både kan være en båndoptager fra et anlæg eller det kan være en kassettebåndsoptager. Alle disse mangler gør at man skal trække oplysningerne ud, og når man så møder en bemærkning om  "Kan jeg bare ikke bruge et usb stik"  ja så er det vel ikke så mærkeligt jeg reagerer på den måde jeg gør. Og du har jo ej heller svaret på #1.

#7 Ja det med tiden til at se løsningen er jo også et problem for dig. Du gider slet ikke bruge den fornødne tid til at kigge forslag igennem. Løsningen lå måske i videoen til dig trods alt. Men nok om det.
Held og lykke med at få det løst.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. august 2022 - 19:09 #14
Hvorfor svarer du ikke på det her: Kan du i øvrigt ikke fortælle mig, hvor lang tid man har til at svare?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2022 - 19:49 #15
#14 Jeg ser det ikke er relevant med tiden der går før der kommer svar fra spørgeren.

Havde du startet med at svare på #1 først og gået videre derfra så ville  alt være ok herfra i stedet for at stille nye spørgsmål.
Det med usb valg burde have været en del at dit oprindelige spørgsmål. Så kunne vi jo med det samme have pejlet os ind på et usb lydkort.
Men så langt ser det ikke ud til du tænker når du opretter dit spørgsmål.
Vi er jo ikke synske!
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. august 2022 - 20:01 #16
Kan vi aftale, at du fremover ignorer mine spørgsmål, så jeg og andre slipper for at høre på dit evindelige bedrevidende brok?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2022 - 20:14 #17
#16 Det er jo intet med at gøre at være bedrevidende??
Jeg prøver jo blot at forklare dig hvordan du kan stille et spørgsmål som  hjælperne kan arbejde videre ud fra, uden at skrive mange indlæg på flere af dine nye spørgsmål du kommer med undervejs.
Du burde jo selv have glæde af at dit problem bliver løst hurtigt.
Din måde du her reagerer på gavner jo ikke din sag.
Og når du skriver "jeg og andre" så sidder du nok ret alene tilbage i tråden.
Jeg havde faktisk droppet at hjælpe dig for et stykke tid siden, men her hvor der blev beskrevet Audacity, så vidste jeg, da jeg har optaget LP plader med programmet at jeg måske kunne hjælpe dig, og derfor jeg skrev. Den hjælp tog du så ikke i mod, så derfor bliver det her det sidste du ser af mig i dine tråde fremover. Jeg havde blot glemt i min naivitet hvor arrogant du kunne være.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2022 - 20:26 #18
#10 "men da jeg havde set 7 minutter, og han stadig ikke var kommet til sagen, havde jeg ikke mere tid."

6 minutter og ca 30 sekunder inde i video beskriver han usb lydkortet man kan bruge, så jeg tror ikke du har set (eller forstået) video overhoved 😉