Avatar billede dcedata1977 Mester
21. august 2022 - 16:26 Der er 7 kommentarer

URL proxy server (pac file)

Hej jeg har en ubuntu server kørende som kører rigtig godt men nu mangler jeg bare en "how to" install til en proxy server.

Som overskriften lyder så søger jeg noget hjælp til at sætte den op.

hvilke services skal jeg bruge ? Jeg tænker selv.
- dns server
- DHCP server
- proxyen
- apache server

Grunden til at vil sætte den op med et URL er at det er noget nemmere at indtaste en URL adresse :-)

skulle der være en som har hel styr på det, så vil jeg blive lykkelig for at få et link til en opsætning :-D

på forhånd tak

:-)
Avatar billede sukos Juniormester
22. august 2022 - 04:33 #1
Noget tid siden jeg legede med det, men jeg brugte Apache som proxyserver.
Vil umiddelbart anbefale Apache.Og husk, den bør ikke være åben, så alle og enhver kan bruge den. Eller det er måske hvad du er ude efter :O)
Avatar billede dcedata1977 Mester
22. august 2022 - 17:07 #2
#1

hej er det noget du har et evt link til ??

nej skal ikke bruge til alle, mere lokalt :-)
Avatar billede dcedata1977 Mester
23. august 2022 - 17:49 #3
hvad skal jeg søge efter på YouTube.com ?
nogle forslag ?
Avatar billede dcedata1977 Mester
29. august 2022 - 16:50 #4
har lavet en diagram over mit netværk måske kan det bidrage til en god løsning

https://ibb.co/6n5JmFN

på forhånd tak
Avatar billede sukos Juniormester
21. september 2022 - 07:09 #5
Avatar billede sukos Juniormester
21. september 2022 - 07:15 #6
Avatar billede dcedata1977 Mester
21. september 2022 - 09:04 #7
#5 og #6

tak for links jeg kigger lige på dem :)