Avatar billede brasso Forsker
23. august 2022 - 09:23 Der er 6 kommentarer

USB Bitlocker password??

Hej
Jeg har et USB stick, jeg en gang for længe siden har låst med et Bitlocker password, som jeg nu ikke kan huske.
Findes der en metode til at omgå denne låsning uden at indholdet forsvinder?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. august 2022 - 09:43 #1
Helt kort og godt - nej.

Er det den samme PC som du krypterede den på? - den kan krypteres enten med "åbent" password, eller med ID´en fra den PC den er krypteret på - d.v.s. der kræves ikke password på den PC den er krypteret på. Det er nok den eneste "omgåelse" jeg kan komme på...
Avatar billede brasso Forsker
23. august 2022 - 09:58 #2
"1
Nej Den er krypteret på en gammel PC der er røget ud for længe siden.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. august 2022 - 10:41 #3
Jeg har kikket lidt på nettet og har fundet dette link:

https://www.partitionwizard.com/disk-recovery/bitlocker-recovery-key-bypass.html

Jeg tror ikke rigtig på at det virker, men det er måske alligevel et forsøg værd.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. august 2022 - 11:58 #4
Så vidt jeg kan læse omhandler artiklen omgåelse af forespørgslen på Bitlocker Recovery Key, når en PC bootes, og der eks. er ændret i konfigurationen. Her benyttes TPM chippen til at generere et bitlocker password, og recovery key er en recovery option.

Der er stor forskel på Bitlocker Recovery Key og en USB-stick krypteret med et password... - det var derfor jeg nævnte den oprindelige PC den var krypteret på - her kan TPM chippen muligvis hoppe over password, hvis den er krypteret på "den rigtige måde".

Men er PC´en der blev brugt til at kryptere med væk (og der ikke er gemt en recovery nøgle et andet sted), er der præcis 0% chance for recovery...
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. august 2022 - 13:05 #5
Det var også kun et forsøg på at hjælp den ulykkelig bruger!

Der er ingen tvivl om at det er så godt som umuligt at komme ind, altså med mindre man har nogle helt specielle forbindelser, hvad vi almindelige borgere ikke har.
Avatar billede puren Ekspert
23. august 2022 - 17:21 #6
elcomsoft siger at de kan
https://www.elcomsoft.com/edpr.html