Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2022 - 16:35 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Reklamer fra Microsoft

Her er grunden til jeg ikke bruger Microsoft Store og deres programmer samt Office pakken
https://www.computerworld.dk/art/262096/microsoft-skruer-op-for-brugen-af-reklamer-foerst-outlook-og-nu-app-butikken
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2022 - 17:06 #1
Hvis m$ begynder med reklamer, så jeg får dem i min 365-pakke, så er jeg også ude
(pga stabilitet, så er mine mail-konti allerede styret via thunderbird)
Jeg regner med, at Firefox Focus som filter i Safari sikrer mine Apple-ting for at vise reklamer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. september 2022 - 17:09 #2
Ja, pengegriskheden lever og har det godt...... desværre, men mere vil have mere!
Reklamerne bliver hældt ud over brugerne som en tyk, klistret og vammel sovs.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2022 - 17:18 #3
#1
Jeg håber de tiltag du har lavet gør at du ikke ser de reklamer.

#2 Jeg tror slet ikke det her er enden på det de i fremtiden vil gøre.
Mit bud er at om ikke så mange år igen, så har man Windows og Office pakken som en månedligt abonnement i stedet for de licens typer vi kender i dag. Jeg tror desværre ikke vi på sigt kommer udenom dette. Alt dette vil sikkert blive styret over Microsoft kontoen som de mere og mere kræver man har.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2022 - 19:39 #4
Enig i, at der er en trist og irriterende udvikling med de reklamer.
Hvis vi virkelig skal betale for at bruge Windows, så går jeg over til Linux.
Jeg har set den på USB, og den er bestemt udmærket. Der er bare det, at når man har mange Windows programmer, så er det nemmere med Windows, og ærlig talt,
Med Windows 10, er programmet blevet rigtig godt.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2022 - 20:01 #5
#4 Det var kun et bud fra min side. Jeg har ikke noget konkret på at det sker, men frygter det.
Og ja Windows 10 er et rigtig godt system. Hvert andet system plejer at være godt fra Microsoft 😉
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. september 2022 - 23:27 #6
Jeg kender ikke til Windows 95 og 98, eller Windows 2000, men på den første pc, jeg købte var der installeret Windows ME (Mistake Edition/Meget Elendig).
Windows XP var en stor succes, efterfølgeren Vista, en fiasko, Windows 7, en succes, Windows 8/8.1 en fiasko, men Windows 10 endnu en succes. Desværre tegner det ikke godt med Windows 11, og jeg tror heller ikke at Windows 11 bliver en succes.
Vista kom faktisk for tidligt, da mange  pc´er på udgivelsestidpunktet ikke var gearet var Vista; Vista´s krav til CPU´ens yderlse på den tid (2006) var for stor, og det samme gjaldt RAM. Driverne kneb det også med, samt kunne visse programmer ikke køre sammen med Vista. Det tyder åbenbart på at Microsoft ikke tager ved lære at sine fejl, eller også overskygger jagten på profit, al sund fornuft.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2022 - 06:45 #7
#6 Jeg startede på Windows 98SE. Og den havde jeg indtil 2005 hvor jeg fik XP på en anden ny pc. Denne pc havde jeg til 2015, hvor det sidste system den kørte var Windpws 8.1 med Classic Shell installeret. I 2015 fik jeg bygget en pc. som blev  Installeret med Windows 7, og herefter opgraderet til Windows 8  som jeg havde en opgraderings licens så jeg fik den aktiveret. Herefter kom den op på Windows 10 som jeg kører med nu. Det var ikke ny hardware jeg byggede med, men den kører fint. Har dog skiftet psu som stod af. Men den psu var nu også fra en tidligere pc. Spændende at se om den holder Windows 10 ud. Kan se i bios at versionen er fra 2009. Men normalt er stationære meget holdbare.
Avatar billede nfssister Forsker
03. september 2022 - 08:24 #8
Jeg var lige ved at skrive uden at undersøge det bare med en anden kilde - Selvfølgelig kommer der reklamer, og endda flere reklamer. Windows er teoretisk gratis nu hvis man har haft en Windows 7 eller nyere licens på sin PC - så har man kunne opgradere ihf. til Windows 10 med ældre hardware uden at trække en krone op af lommen.
Men der er 2 markeder for Microsoft, Home og Business. Alt det i læser om nu, står i den her artikel, som om det kun gælder "free users" og Home segmentet:
https://www.theverge.com/2022/8/22/23316102/microsoft-outlook-mobile-ads-ios-android-focused-inbox

Pro og enterprise segmentet vil ALDRIG tillade det her i deres setups, grunden sikkerhed og brugeroplevelsen.

Så tag i bare at få opgraderet alle jeres Home licenser til Pro, og betal for Microsoft Office pakke - Så slipper i for det :)

Det er sådan jeg læser det, og det er også det der giver mest mening :)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2022 - 08:36 #9
Tak for jeres indlæg og god søndag 😊