Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. september 2022 - 15:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Sort & Hvid TV Tommer - Hvilket mærke ?

Jeg ved ikke om dette virker - Med at uploade et billede ?
Det er 1. gang jeg prøver ?
*
Men vi havde dette sort & hvide TV - 17 tommer.
*
Var det "Arena" eller "Elektrolux" - Eller noget helt 3.?
*
Jeg har det ikke mere - Efter datidens normer var det et fint TV.
*
Jeg kan ikke spørge mine forældre, desværre ....
*
Samme TV står på Arbejdermuseet ....
*
https://ibb.co/R21BXQH
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. september 2022 - 15:50 #1
Håber, at I kan se billedet ? ! ?
Avatar billede nfssister Forsker
04. september 2022 - 16:44 #2
Det virker fint med billedet - dog kan jeg ikke finde ud af hvad TV det er. Må man spørge om grunden til at du undersøger hvilken model det er ?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. september 2022 - 17:03 #3
Godt det virker !
*
Jeg spørger, fordi vi har 6 børnebørn.
De er interesseret i at vide, hvad vi havde hjemme, som bøørn
(Altså bl.a mig på Nørrebro. - Og de kan huske mine forældre (Deres oldemor og Oldefar) på nær det yngste barnebarn.
*
En dag spurgte nogle af børnene :
"Var det TV I havde hjemme, som børn et flat TV (Fladskærm) eller en kasse.
*
Og det var jo en kasse - Det var alle TV jo ! Et 17 tommer. På den tid et fint TV. Så er det kun for sjov jeg spørger efter mærket. (Kunne, engang huske det. Har glemt det) - Lige som jeg kan huske familiens første bil : Sort Morris Minor. - Vore børnebør synes det er sjovt at høre lidt om fortiden. (Og T mærket har ikke den store betydning, nej. - Men på en måde interessant .... ? (Måske) ...
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2022 - 17:15 #4
Jørn jeg tror i listen af spørgsmål du har stillet, der har dette billede været vist før.
Avatar billede nfssister Forsker
04. september 2022 - 17:17 #5
Det er også spændende, med hvad der er sket gennem tiden. Specielt på TV og musik siden er det dejligt fysisk og håndgribeligt.

Men prøv at gå herind:
https://lens.google.com
upload dit billede og træk i hjørnerne til de kun har omkranset TV'et - Så kan du se hvad google også kan finde om det TV. Men ud fra det jeg tjekkede, så kom der ikke et der lignede. Men prøv og held og lykke med jagten :)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2022 - 17:20 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2022 - 17:21 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2022 - 17:23 #8
Det er et Eltra tv.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2022 - 17:24 #9
Og jo du kunne uploade billeder dengang i den anden tråd 😊
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. september 2022 - 17:49 #10
Tak Tak Tak - Jeg er glemsom ! - Det er jeg vist ....
Men Mange tak ....
Avatar billede nfssister Forsker
04. september 2022 - 17:51 #11
Husk at lukke tråden som løst :)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. september 2022 - 17:52 #12
Hmmm - Glemsom ....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. september 2022 - 17:54 #13
Tråden er lukket - Som løst ....
Mere glemsom er jeg, trods alt, ikke ....
(Men slemt nok ...)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. september 2022 - 18:10 #14
+ Tak til nfssister for "lens" link - Det kan jeg godt bruge.
Jeg beklager min glemsomhed ....
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2022 - 18:21 #15
Velbekomme Jørn😊