Avatar billede Nielsen Praktikant
05. september 2022 - 10:37 Der er 3 kommentarer

Archer MR200 sender både med 2,4 og 5

Min varmluftovn Haier AS25 kan kun modtage sinal 2,4 GHz. Jeg har fået at vide at min Archer MR200 sender med både 2,4 og 5 GHz. og det medfører forstyrrelser så forbindelsen tabes alt for tit.
Jeg har også fået at vide at Archer routeren kan indstilles til kun at sende med 2,4 - men jeg ved ikke hvordan - kan man selv gøre det eller skal jeg til butikken hvor den er købt.
Med håb om hjælp
Venlig hilsen
Nielsen
Avatar billede claes57 Ekspert
05. september 2022 - 13:13 #1
du skal være admin på router - og så typisk via din browser gå til siden
og der taste brugernavn og adgangskode til routeren (ikke til windows)
Der kan du under wi-fi slå 5GHz fra - gem, og routeren vil genstarte sig selv (så du skal ikke have andet kørende fra andre enheder samtidigt.
login er via https://www.pdfmanualer.dk/tp-link/archer-mr200/manual?p=17
hvis du ikke har været der før, at skal du angive en ny adgangskode (skriv den ned på papir samtidigt)
mht at slå 5GHz fra, så er det https://www.pdfmanualer.dk/tp-link/archer-mr200/manual?p=54 og næste side. (hak i enable ved 5GHz skal fjernes - det er alt)
Avatar billede INK Ekspert
05. september 2022 - 13:28 #2
Enig med #1. Hvis du gerne vil beholde 5GHz, så skal du sikre dig, at den har et separat navn. Nogle routere er sat op med samme navn på begge frekvenser, og så kan det give forstyrrelser på udstyr, der kun kan klare 2,4 GHz.
Avatar billede kulawig Professor
05. september 2022 - 14:38 #3
https://static.tp-link.com/res/down/doc/Archer_MR200(EU)_V1_UG.pdf

gør som de viser på side 51 med 2 forskellige navne for hhv 2.4 og 5 Ghz