Avatar billede jgormm Juniormester
09. september 2022 - 12:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Totrinsbekræftelse - Et måske dumt spørgsmål.

Scenario: Man mister sin mobiltelefon og køber en ny. Da man sætter den op bliver man bedt om brugernavn og adgangskode til sin Googlekonto. Dette går fint. Men efter indtastning af brugernavn og adgangskode bliver man bedt om at  bekræfte sin identitet ved at klikke på et link, som er sendt på SMS til den telefon, man ikke længere har. Hvad gør man? Er det muligt at tilgå sine SMS'er  via computer? I så fald hvordan.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2022 - 14:40 #1
Du skal sørge for at du kan bekræfte på anden vis også inde fra din Google konto. Mener man kan tilføje en mail der også kan komme i betragtning når man skal verificeres.
Avatar billede INK Ekspert
09. september 2022 - 14:56 #2
Hvis man mister sin telefon, så får du bare et nyt simkort på samme nr. Så er der ikke noget problem.
Avatar billede jgormm Juniormester
09. september 2022 - 15:28 #3
Løsning: Man skal huske at downloade sikkerhedskoder (beskrivelse af hvordan man gør dette, findes mange steder på nettet.) fra Google og gemme dem på sin computer. Disse kan bruges til at logge ind på din Googlekonto på en ny telefon, hvis man mister sin telefon.