Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. september 2022 - 12:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Office XP (Standard for Skoleelever) Version 2002 - Sider

Min kone har en version af Microsoft Office XP, som hun stadig bruger.
(Hun brugte det som lærer i skolen) -
*
Virker fint !
*
Microsoft Office XP (Standard for Skoleelever) Version 2002.
*
Spørgsmål :
Kan man få en A¤ side, eller andet. Til at stå midt for på PC skærmen ?
*
Hun har ikke XP (mere) men Windows 11.
Som det er nu står den siden til venstre og så er er resten gråt.
*
Det fungerer fint nok !
*
Men rent grafisk og synsmæssigt ville det (måske) være kønnere hvis hver side stop på midten af PC skærmen ?
*
Forstår I hvad jeg mener ?
*
* God Tirsdag fra Jørn *
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. september 2022 - 12:46 #1
Jeg vil desværre tvivle på om Windows 11 kan "tæmmes".
Hvis programmet er 20 år gammelt, så  vil jeg tror at det er tvivlsomt om der kan gøres så meget.
Jeg har selv nogle gamle Word dokumenter (WPS-filer) der ikke lader sig læse, med MS Office 2019. Men så er der heldigvis Libre Office, der så let som ingenting sagtens kan læse disse filer.
Men der er uden tvivl mange her på eksperten, der ved meget mere end jeg, om dette problem.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. september 2022 - 13:25 #2
Tak, ErikHg ....
*
Det virker ellers fint nok ....
*
Og man kan da "Leve med", at A4 siden står til venstre, og ikke midt på. !

*
Min kone kan godt lide den gamle udgave.
Også fordi der er en "Assistent", der er en hund - Trofast ..
*
Nok nostalgi ....
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2022 - 13:39 #3
Man kan lave en virtual-pc med en gammel windows-xp på, og i den installere den gamle Office.
Det fylder kun, hvad win-xp og office fylder + lidt arbejdsplads.
Det kan installeres, så din pc starter i win-11, og fx langs venstre side har menuen til xp, og office kan ligge som ikon på skrivebordet.
Se mere på https://www.virtualbox.org/
Det er ret nemt at sætte op - kun få tilretninger i VirtualBox, og så kører office som om den er i win-11, mens den reelt kører på win-xp.
Den samlede win-xp og office ligger så i et par filer i win-11, så det er enkelt med backup fra win-11. Og dokumenter kan ligge i en fælles mappe i win-11.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. september 2022 - 08:45 #4
Tak, claes57 ...

Og God Onsdag til jer begge ...