Avatar billede mboesen Novice
20. september 2022 - 14:34 Der er 7 kommentarer

Brug af HTML uden adgang til <head>

Hej
Jeg arbejder et sted, hvor vi har vores magasiner liggende hos iPaper. Vi har tidligere haft banner på samme sted via Google Ad Manager, men det lader ikke til at virke.

Når jeg gør ind for at få de tags jeg skal bruge skal den ene del i <head> og resten i <body>.

Men i det system som iPaper benytter skal jeg ind og lave koden i noget som hedder Intro tekst. iPaper fortæller mig at man ikke kan bruge tagget <head>. Det bliver fjernet. De siger dog at det altid har været sådan. Om det så er google der har ændret noget skal jeg ikke kunne sige. Den tidligere kode så således ud.

<p style="text-align: center;">&nbsp;</p>

<p style="text-align: center;"><span style="font-size: 18px;"><span style="font-family: arial,helvetica,sans-serif;"><strong><a href="https://ipaper.ipapercms.dk/TechMedia/AktuelElektronik/" target="_self"><font color="#0066cc">Se arkivet med udgivelser af&nbsp;Aktuel Elektronik&nbsp;her</font></a></strong></span></span></p>

<p style="text-align: center;"><span style="font-size: 18px;"><span style="font-family: arial,helvetica,sans-serif;"><strong><a href="https://ipaper.ipapercms.dk/TechMedia/" target="_blank"><font color="#0066cc">TechMedias mange andre fagblade kan l&aelig;ses her</font></a></strong></span></span></p>

<p style="text-align: center;">&nbsp;</p>

<center>
<script type='text/javascript'>
  var googletag = googletag || {};
  googletag.cmd = googletag.cmd || [];
  (function() {
    var gads = document.createElement('script');
    gads.async = true;
    gads.type = 'text/javascript';
    var useSSL = 'https:' == document.location.protocol;
    gads.src = (useSSL ? 'https:' : 'http:') +
      '//www.googletagservices.com/tag/js/gpt.js';
    var node = document.getElementsByTagName('script')[0];
    node.parentNode.insertBefore(gads, node);
  })();
</script>

<script type='text/javascript'>
  googletag.cmd.push(function() {
    googletag.defineSlot('/6002966/AEL', [300, 600], 'div-gpt-ad-1576824839142-0').addService(googletag.pubads());
    googletag.pubads().enableSingleRequest();
    googletag.pubads().collapseEmptyDivs();
    googletag.enableServices();
  });
</script>
            <p style="text-align: center;">

                <!-- /6002966/AEL -->
<div id='div-gpt-ad-1576824839142-0' style='height:600px; width:300px;'>
<script type='text/javascript'>
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1576824839142-0'); });
</script>
</div>
</p>
</center>

De to tekst linjer i toppen kommer med, men ikke banneret som ligger i Google Ad Manager.

Når jeg kigger på de tag jeg skal bruge nu ser det således ud.

<head>
<script async src="https://securepubads.g.doubleclick.net/tag/js/gpt.js"></script>
<script>
  window.googletag = window.googletag || {cmd: []};
  googletag.cmd.push(function() {
    googletag.defineSlot('/6002966/AEL', [300, 600], 'div-gpt-ad-1663674277018-0').addService(googletag.pubads());
    googletag.pubads().enableSingleRequest();
    googletag.enableServices();
  });
</script>
</head>

<body>
<p style="text-align: center;">&nbsp;</p>

<p style="text-align: center;"><span style="font-size: 18px;"><span style="font-family: arial,helvetica,sans-serif;"><strong><a href="https://ipaper.ipapercms.dk/TechMedia/AktuelElektronik/" target="_self"><font color="#0066cc">Se arkivet med udgivelser af&nbsp;Aktuel Elektronik&nbsp;her</font></a></strong></span></span></p>

<p style="text-align: center;"><span style="font-size: 18px;"><span style="font-family: arial,helvetica,sans-serif;"><strong><a href="https://ipaper.ipapercms.dk/TechMedia/" target="_blank"><font color="#0066cc">TechMedias mange andre fagblade kan l&aelig;ses her</font></a></strong></span></span></p>

<p style="text-align: center;">&nbsp;</p>

            <!-- /6002966/AEL -->
<div id='div-gpt-ad-1663674277018-0' style='min-width: 300px; min-height: 600px;'>
  <script>
    googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1663674277018-0'); });
  </script>
</div>
</body>

Men som sagt så acceptere iPaper ikke scriptet i <head> ... tagget.

Er der noget jeg kan gøre eller må jeg bare acceptere at det ikke virker gennem google.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. september 2022 - 15:09 #1
Jeg har ikke sat mig ind i alt du skriver - men du kan anbringe <script>-tags hvorsomhelst. De behøver ikke være i <head>...</head>
Avatar billede mboesen Novice
20. september 2022 - 18:26 #2
Hej Erik

Der hvor jeg henter tags i google skriver specifikt at den første del skal i Head og den anden i Body.

Men ja jeg kan se på den tidligere kode at scripts var bare i html.

Og det virker ikke mere. Det er lidt mystisk 😀
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. september 2022 - 19:11 #3
Hvis du mener det bør virke når det står i <head>...</head>, så bør det også virke når det står umiddelbart efter <body>.

Rækkefølgen betyder noget

- et script der refererer et html-element skal udføres efter elementet er lavet (f.ex. efter al HTML, eller med noget "onload" eller "defer")
- et script der indeholder en funktion, skal udføres før funktionen skal bruges.

Jeg kan ikke gennemskue hvad der sker i dit eksempel - men jeg har heller ikke prøvet ret meget :)
Avatar billede mboesen Novice
21. september 2022 - 08:18 #4
Er det muligt at indsætte et screendump herinde, så jeg kan vide sig hvor jeg får koden fra?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. september 2022 - 09:13 #5
Man kan lægge et billede et andet sted, og skrive linket her. Ellers kunne vi måske mødes virtuelt, og du kan vise mig det ... nok ikke lige i dag.
Avatar billede mboesen Novice
21. september 2022 - 10:55 #6
Det ville være fedt hvis du har tid og lyst til det.

Det haster ikke, så bare når du har tid. Hvis det skal være i løbet af dagen, så en dag hvor jeg arbejder hjemme. Evt fredag? Men du siger bare hvornår det passer, så finder vi ud af det :) Tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. september 2022 - 11:31 #7
Jeg sender dig lige en privat besked her på Eksperten. Fredag lyder Ok.