Avatar billede h_s Forsker
22. september 2022 - 18:09 Der er 6 kommentarer

Bruge iMac som ekstra skærm

Jeg har en PC, hvor jeg har en ekstern skærm tilsluttet via et USB-C. I skræmen sidder der en Dock. Det er muligt via et DP kabel at tilslutte en ekstra skærm.
Jeg vil gerne bruge min iMac som ekstra skærm. Min iMac har Thunderbolt stik. Er det muligt at bruge et kabel med DP stik i den ene ende og et Thunderbolt stik en den anden, så jeg kan bruge min iMac som skærm nr. 2?
Avatar billede INK Ekspert
22. september 2022 - 19:31 #1
Det er kun ældre årgange af iMac, der kan modtage signal som ekstern skærm. Dette link forklarer mere. Det hedder Target Mode.
https://mackabler.dk/sider/brug-din-imac-som-ekstern-skaerm-62
Avatar billede INK Ekspert
22. september 2022 - 19:32 #2
Skal lige nævne, at det ikke er nogen særlig energivenlig metode.
Avatar billede Anders Seniormester
23. september 2022 - 10:22 #3
Hvilken skærm er det du har siden den har en dock indbygget? Det lyder interessant for mig :)

Det er ikke nogen god idé at bruge en iMac som eksterne skærm, mest fordi den bruger 4x mere strøm end en ekstern skærm men også fordi der er 100vis på DBA som gerne vil bruge den som en iMac og efter du har solgt den kan du købe en bedre/større ekstern skærm, som bruger meget mindre strøm.
Avatar billede h_s Forsker
23. september 2022 - 14:47 #4
#1 Jeg læser det som det kun er nye versioner der kan håndtere det:

"Taget display virker med alle iMac's som er nyere end eller fra 2009 og har Mini displayport stik eller Thunderbolt 1/2 stik. Det virker både med iMac 21,5"* og 27". Men ikke de ældre 24" eller 20"."

#2 jeg er enig i at det ikke er så energivenligt, men det er nu en gang den mulighed jeg har :-)

#Jeg har en Dell P2720DC
Avatar billede Anders Seniormester
23. september 2022 - 15:07 #5
Din skærm har ikke en dock.
Den har et par usb stik som virker hvis du bruger USB kablet til din PC ud over skærm kablet.
Avatar billede Anders Seniormester
23. september 2022 - 15:08 #6
Eller USB-C kablet selvfølgelig.