Avatar billede 2deep Juniormester
24. september 2022 - 18:29 Der er 3 kommentarer

IP Cam

Hej
jeg har IP kamera udenfor hvor billederne er blevet meget "rødlige"
noget der her oplevet det før, og måske hvad jeg kan gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2022 - 18:38 #1
er det døgnet rundt? ellers se på kamera og solens placering. Du kan måske klare det med polaroid-solbriller foran linsen.
Avatar billede 2deep Juniormester
24. september 2022 - 18:57 #2
Nej, sorry glemte at skrive at det var om natten.
tænker om der er noget med IR at gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2022 - 19:28 #3
Der bruges ofte rødligt lys om natten, da det ikke generer vores nattesyn. Om dyr reagerer på det ved jeg ikke, men for mennesker, så giver det bedre syn. Du kan evt køre billeder/video gennem et filter, der kompenserer for den røde farve.
Sejler du fx over Atlanten i en mindre båd, så er alt lys om natten rødt. Så kan du se det, der også er udenfor. Ellers vil du være blændet når du flytter øjne fra indenbords til uden for.