Avatar billede lurup Ekspert
24. september 2022 - 21:46 Der er 2 løsninger

Lave 3 små netværk

Hej
Jeg har købt 3 Unifi 6 Lite access point. Kan jeg sætte dem til samme router og lave 3 forskellige netværk ?  fx. wifi1 med navn og password, wifi2 med navn og password og wifi3 med navn og password ? Hvordan ?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2022 - 20:21 #1
Hvorfor ikke undersøge før køb?
Men - de routere, jeg har været i nærheden af, kan alle give forskelligt navn til 5GHz og 2,4GHz, samt til et gæstenetværk.
Gæstenetværk er helt adskilt fra de andre, så det er at sætte den ene til det.
De to andre deler adgang hvis de har fælles navn, men er måske adskilte hvis de har hvert sit navn (kan ikke testes hos mig)
Typisk vil alle dine enheder gå på 5GHz på nær printere og tilsvarende - så hvordan de kan tvinges på 2,4GHz på det ene lan ved jeg ikke.
Avatar billede kulawig Professor
26. september 2022 - 14:06 #2
kort svar ... ja det kan du godt