Avatar billede nu_igen Professor
27. september 2022 - 11:51 Der er 5 kommentarer

tegneprogram med muligheder søges

Hej - Jeg arbejder med glas, der skæres i stykker, sættes sammen og brændes.
Mine udkast til arbejdet laver jeg på papir og pap. Et eksempel

Jeg har en ring (som vaniljekrans men meget større) på denne ring skal der sættes diverse farvede glasstykker som ligner blade.

Her vil jeg gerne have et tegneprogram, hvor jeg kan tegne min cirkel med hul i midten. Tegne nogle blade, som jeg derefter kan placere på cirklen.

Jeg kan måske gøre det i mit ACDSee billedbehandlingsprogram ved at indsætte i lag, men det er jeg ikke så god til
Hvem kender sådan et program?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. september 2022 - 18:30 #1
Tegneprogrammet LibreOffice Draw er en del af den gratis kontorpakke.
Det kan alt det, du efterlyser.
Avatar billede Uvanga Ekspert
27. september 2022 - 20:04 #2
Word til PDF. Har du fået løst dette spørgsmål / problem?????
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. september 2022 - 20:14 #3
Du kunne evt. tage et kig på: https://www.gimp.org/
Avatar billede nu_igen Professor
27. september 2022 - 21:46 #4
#2 jeg arbejder på det. Jeg kan ikke få en fil fra et specielt program til at fungere ordentligt. Det er fra Designaknit 9 programmet og filen er en .stp fil. Findes vist kun i dette program. Så jeg skal konvertere til noget, som først skal gennem Photo Filtre og derefter gøres færdig i Acdsee. Ting tager tid.
Avatar billede Freebooter Mester
06. december 2022 - 14:00 #5
Hej nu_igen
Det filformat du får fra DesignaKnit kan ikke åbnes i billedbehandlingsprogrammerne. Du kan til gengæld godt gemme dit design i et format der kan...
Hvis du kan vælger JPG så du får en standard billedfil.
Link til DesignaKnit manual (se siderne omkring 47-48):
https://www.knititnow.com/path/images/185/DGS.pdf