Avatar billede L.H. Praktikant
02. oktober 2022 - 13:02 Der er 2 kommentarer

Kan der slukkes for enhed med indbygget WLAN?

Hejså. Vil ser på varmepumpe med 2 indedele. Den vi ser på KIT-TZ20-WKE (CS-TZ20WKEW + CU-TZ20WKE) har built-in WLAN for internet. Det er fint, at man kan fjernbetjene trådløst, men vi vil hellere bruge håndfjernbetjeningen. Den ene pumpe skal være i soverum, så jeg har brug for at kunne være fri for trådløse ting i soverum, Så, det Wifi/wlan-modul vil vi ikke aktivere (de to indedele fungerer separat og med to separate fjernbetjeninger). Så, vi vil derfor ikke tage appen og færdiggøre forbindelse til WLAN/wifi, men mit lidt tossede spørgsmål er bare, om man egentlig helt kan "slukke for wifi/wlan", hvis man køber et produkt med indbygget WLAN. Eller hvad tænker du, jeg tager selv ansvar. Kun et vejledende svar, vil være fint. Hvis det ikke vides, er det også helt ok. Mvh. L.H.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2022 - 21:33 #1
Hov, beklager linket delt. Det var til et andet tråde.

Ja, lige udmiddelbart ser det ud til at være klimareguleringsenhed har tjenester fra Panasonic.
"Built-in Wi-Fi Panasonic Comfort Cloud for internet control".

Ligelides ser det ud til at være muligt med at tilslutte med kabel i stedet for at benytte indbygget WiFi, og dermed tilgå dette til væg tilsluttet iPad eller tablet, kunne det tænkes. Hvis det ikke er deres eget kontrol enheds.
"Wired control (Optional)".

Når man henter deres brugsanvisning, står der ikke meget om indbygget WiFi, andet end kig på "Se opsætningsvejledningen for flere oplysninger om, hvordan du opsætter
driftstilstand med trådløs LAN.".

Men når man ser op fjernbetjeningen, er der direkte lille knap, som du kan aktivere trådløs lan med. Altså slå dette til eller fra med. Så som standard ser det ud til at være deaktiveret ved levering.

Du kan alternativts også skrive til dem og spørge om de ikke har en klimareguleringsenhed uden tjenester fra Panasonic som "Built-in Wi-Fi Panasonic Comfort Cloud for internet control".

Spørge om de har samme klasse som klimareguleringsenhed som "KIT-TZ20-WKE (CS-TZ20WKEW + CU-TZ20WKE)".

Jeg håber, at det har svaret på dette.
Avatar billede L.H. Praktikant
03. oktober 2022 - 17:01 #2
Hej. Tak for det meget fine svar, som jeg selv i sidste ende tager det fulde ansvar for (og føler jeg brug for mere, gør jeg det alternative, som du også nævnte). Så, tak og god aften. Mvh.