Avatar billede VPK Praktikant
14. oktober 2022 - 17:17 Der er 3 kommentarer

Pladespiller & langsom start

Kære alle
Mit setup er begyndt at opføre sig meget underligt. Der går tyve minutter før musikken starter over anlægget, når jeg har trykket start på pladespilleren og tændt for forstærkeren. Musikken kører selvfølgeligt lavt via pladespilleren. Den har aldrig gjort det før?
Mit setup er Beogram 2200, NAD Riaa og spirit forstærker.

Nogle forslag:) ?
Avatar billede martens Guru
14. oktober 2022 - 17:29 #1
Højttaler-relæ der hænger "lidt" i bremsen ....

Hvilken model forstærker ?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2022 - 18:20 #2
Ide:
"Udtørrede komponenter" i din forstærker der først virker når de langsomt opvarmes og derved opnår de værdier de skal opretholde. Jeg har selv samme problem med mine 3 NAD forstærkere. De spiller forvrænget "baggrunds" musik selvom man skruer op.
Jeg tænder ca 15 minutter før jeg ønsker at afspille. Så plejer den være "klar"
Om man kan risikere at den kortslutter på et tidspunkt med afbrændte højttaler enheder til følge ved jeg ikke noget om.
Du kan jo prøve når forstærkeren er lun at slukke og kort tid efter tænde igen og se om den så spiller musik uden problemer.
Avatar billede VPK Praktikant
18. oktober 2022 - 21:05 #3
Thule spirit AMP