Avatar billede Aaaaaa- Mester
19. oktober 2022 - 09:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til IF Mergefield

Hej

Jeg synes ikke, at jeg kan få mit IF MERGEFIELD til at fungere - og jeg håber, at nogen af jer kan hjælpe.

Situationen er følgende: hvis et bestemt mergefield (dokumenthoved) er fx æ, ø eller å skal der vises et andet bestemt mergefield (afdeling) - og hvis værdien er noget andet, skal det være blankt.

Jeg har prøvet med dette:

{ IF { MERGEFIELD dokumenthoved } = "Æ" "{ MERGEFIELD afdeling }" "" { IF { MERGEFIELD dokumenthoved } = "Ø" "{ MERGEFIELD afdeling}" ""}

Men den fletter ingenting.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. oktober 2022 - 14:13 #1
Du har placeret IF nr. 2 inden i IF nr. 1. Prøv at opbygge feltkoderne, så de er separate IF-konstruktioner UDEN mellemrum imellem, dvs. at første IF-konstruktion skal være afsluttet med } før anden IF begynder. Du kan udelade værdi nr. 2, hvis den skal være ”” (ingenting/blank). Alle feltklammer skal være lavet med Ctrl+F9, hvis de ikke indsættes via menu.

{ IF {MERGEFIELD dokumenthoved } ="Æ" "{ MERGEFIELD afdeling }" }{ IF {MERGEFIELD dokumenthoved } ="Ø" "{ MERGEFIELD afdeling }" }{ IF {MERGEFIELD dokumenthoved } ="Å" "{ MERGEFIELD afdeling }" }
Avatar billede Aaaaaa- Mester
19. oktober 2022 - 15:11 #2
Tusind tak - det virker :) MEN - jeg oplever så, at den fjerner (=gør det blankt) flettefeltet, der er ovenover - i de tilfælde hvor den ikke skal flette "afdeling".

Ved du hvad det kan skyldes?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. oktober 2022 - 15:35 #3
Det er ikke muligt for mig at sige, hvad det skyldes, uden at jeg kan se dokumentet. Prøv at slå formateringsmærker til (Ctrl+Shift+8), så du kan se alle tegn. Tjek flettefelt og alle tegnene lige før dine ”nye” flettefelter.
Avatar billede Aaaaaa- Mester
20. oktober 2022 - 08:38 #4
Mange tak igen. Jeg har fået det løst 👍😊