Avatar billede nu_igen Professor
30. oktober 2022 - 19:36 Der er 3 kommentarer

Google payments tjeneste og BROBIZZ OPDATERING

Hej. Min mand bliver bedt om at opdatere sit betalingskort til BroBizz. Jeg har for mange år siden oprettet Brobizzen til ham. I dag vil jeg så opdatere. For det første vil den hverken fungere med MITID eller Nemid. Endelig lykkes det med sms og kodeord.
Da jeg kigger i mandens @gmail dukker der er bekræftelse op fra GOOGLE PAYMENTS TJENESTE. Her forklares at man ved at slette kontoen ikke kan betale nogen af Googles tjenester. Jeg kan også se at mandens visakort er registreret der.
Er det BROBIZZ der har allieret sig med Google? Hvad er der sket?
Min mand køber aldrig noget på nettet! Men turene over Storebælt er jo også en handel, omend automatisk.
Jeg er smaskforvirret! Please hjælp.
Ingeborg
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2022 - 20:17 #1
Brobizz er ikke en bank og de har ikke adgang til din konto - for at sikre betaingen, så samarbejder de med en lang række betalingssystemer, så de er garanteret betaling ved hver passage. Jeg har selv brugt mit coop-dankort, og det er så det.
Det er det samme, hvis du betaler i andre butikker - de reserverer et beløb på din konto via betalingssystemet som du bruger, og får penge kort efter.
Hvis du har fx 350kr tilbage på konto, så kan du ikke køre over storebælt og derefter tanke bilen op, da der er for få penge på kontoen til begge handler - selvom de først får penge dagen efter, så har første handel reserveret deres beløb, og det lukker for anden handel.
Internationalt samarbejde, der sikrer, at sælger bliver betalt.
Avatar billede milter Ekspert
30. oktober 2022 - 20:22 #2
Hvor mange andre ting betaler din mand vha. Google Payments-tjeneste? Hvis du kan sige "Nej" til alt andet end BroBizz, så vil jeg foreslå dig at slette kontoen:

https://support.google.com/googlepay/answer/7643930?hl=da

Derefter vil jeg foreslå dig at betale via genkendelse af nummerpladen som beskrevet herunder:

https://brobizz.com/operatorer/storebaeltsbroen/?gclid=EAIaIQobChMI0frmtdSI-wIVDLayCh3yOQW4EAAYASAAEgLBBvD_BwE
Avatar billede nu_igen Professor
31. oktober 2022 - 09:50 #3
Tak, det forklarer måske hvorfor han er kommet i kløerne på Google Pay tjenesten.
Det vil jeg lige forhøre mig om his Brobizz, som man ikke kan skrive til?

Min mand er ingen EDB ØRN OG KØBER ALDRIG NOGET PÅ NETTET.
hvis det viser sig at vi ikke har fået opdateret BroBizz betalingskortet, vil vi gå over til nummerregistrering.