Avatar billede ZeBa Ekspert
05. november 2022 - 00:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Oversætterprogram

Jeg har et oversætterproram på min Android - kan ikke finde ud af, hvad det hedder.
Om 3 uger skal jeg til Cuba og har hørt, at man kan bruge det uden adgang til Internet. Kan nogen forklare mig, hvordan man gør det?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2022 - 11:29 #1
du skal bruge google translate - og selvfølgelig hente spansk ned før du tager afsted.
Det kan bla oversætte menukort og anden tekst bare du retter kamera mod det - og kan også klare en hel del alm tale via mikrofonen.
Avatar billede ZeBa Ekspert
06. november 2022 - 02:52 #2
Jeg kan ikke se, hvor jeg henter spansk ned
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2022 - 06:16 #3
I top/højre er der i 'google oversæt' dot ikon til dig google konto. Klik på det, og du kan vælge download sprog. Du kommer til en liste, hvor typisk kun engelsk er i toppen, og alle andre derunder. Rul ved til spansk og klik på det. Husk også at hente dansk, ellers kan den ikke oversætte til det offline.
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. november 2022 - 00:44 #4
Øverst th er der en lysende pære og et PRO
Avatar billede claes57 Ekspert
07. november 2022 - 07:59 #5
I google oversæt ser min startside ud som https://www.dropbox.com/sh/dxn4urmpd2v03fo/AAAs_qInK67iTuAoA53jYCCia?dl=0 og i top/højre er mit ansigt som jeg har på min google konto. Det er dit konto-billede på det sted, som skal klikkes på.
Og nederst ses 3 ikoner, samtale (bruger mikrofon og højttaler til fx at snakke med chauffør), foto (bruger kamera til at oversætte vejskilte og menukort) og den til normal kopiering af tekst ind/ud.
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. november 2022 - 23:13 #7
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. november 2022 - 23:39 #8
Så kører det!!
Tusind tak for hjælpen!!
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. november 2022 - 23:50 #9
Men hvorfor bliver den ved med at skrive "Venter på Wi.Fi"?
Avatar billede ZeBa Ekspert
08. november 2022 - 02:31 #10
Så er det osse fixet
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2022 - 06:33 #11
Forskelle - min stoppede opdateringer i Android 11, og så kan de enkelte firmaer også selv designe videre i deres Android. Min er Nokia 7.2.
Der er Apple iPhone nemmere at vise rundt i.
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. november 2022 - 02:02 #12
Aner ikke, hvad du snakker om???