Avatar billede Jan Aarslev Novice
05. november 2022 - 20:52 Der er 1 kommentar

Excel 2016 til O365

Hej Alle,

Vi har netop stiftet fra Office 2016 til O365.

Vi arbejder med et regneark i Office 2016 som uden problemer kan køre en makro som sender data over i vores IBM maniframe varesystem uden problemer.

Men når den samme macro køre fra excel i O365 fejler den ???

Nogen som har samme erfaring, eller ved hvad grunden kan være ?

På forhånd tak.
Avatar billede ebea Ekspert
05. november 2022 - 22:20 #1
Har du husket at aktivere makroer i filen, hvor den modtages? i Office 365 bliver alle makroer når de sendes rundt, pr. definition låst, så de ikke kan køres.
Højreklik på filen, og i egenskaber, sæt flueben i "aktiver makroer".