Avatar billede hemberg Forsker
07. november 2022 - 17:18 Der er 3 kommentarer

En sjov lille opgave - med alvor bag.

Hej allesammen.

Jeg er gift med en kvinder der mildest talt er født uden tålmodighed. Det giver af og til nogle udfordringer fx. nå hun skal se tv via vores chromecast. I de her sparetider har vi et doblestik siddende i stikkontakten hvori der sidder stikket til tv'et og usb forsyningen til chromecasten. Om aftenen hiver vi så stikket ud for at spare på standbystrømmen. Når hun så sætter stikket i næste dag, så KAN hun ikke begribe at det hele ikke er køreklar i løbet af ca. 3 sek. Det fik mig til at tænke på om man kunne lave en liste over processer som chromecasten skal igennem INDEN den er klar. (Det skal siges at det er den sidste nye model chromecast med fjernbetjening). Jeg gætter på at der er minimum 50 processer der skal gennemføres INDEN den er klar. Jeg har en grov skitse men resultatet skulle gerne være så detaljeret som under punktet DHCP-SERVER. Tænker i kunne kopiere nedenstående ind i jeres svar og så berige det. Det skal være så detaljeret som muligt. Resultatet fremlægges naturligvis for fruen ;-)
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Flow:

Chromecast tændes

Der læses vel nogle biblioteker i hardwaren??
kender ikke noget til android boot

HDMI forbindelsen tjekkes

Der tjekkes om spændingen/strømmen er ok
(Kommer med en fejl hvis man tilslutter usb fra tv)

Der connectes til wifi:
- Sender Probe request
- Modtager Probe response
- Sender authentication request
- Modtager authentication response
- Sender association request
- Modtager association response

Der tildelen en IP adresse fra DHCP server (Router)
- Sender DHCP IP address request
- Modtager et IP offer
- Sender et IP selection
- Modtager en bekræftigelse
- Ip adresse, DNS, gateway sættes

Der laves en for for godkendelse af bruger ved google
eller om det er en ny bruger

Nuværende app loades

???????????????????????????
Avatar billede milter Ekspert
07. november 2022 - 20:31 #1
Hvor lang tid tager det normalt at få gang i lor...?

Jeg tror, du, for nu at bruge politikesprog fra den seneste valgkamp, vil få meget, meget, meget svært ved at få svar på de spørgsmål. Jeg har af ren og skær nysgerrighed søgt en del på emnet, men det nærmeste, jeg er nået et svar, er følgende link:

https://support.google.com/chromecast/answer/6292664?hl=en

Måske betyder den totale afbrydelse af strømmen til både Chromecast og TV, at der skal søges efter eventuelle opdateringer hver gang, der tændes for strømmen?
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. november 2022 - 21:01 #2
Min chromecast (gammel model) har ingen problemer med strøm fra USB i fjernsynet. Har for nyligt slået hurtigt start fra på TV - standby forbrug faldt fra 15W til 0,23W - jeg mærker ikke det går langsommere -- TVet er klar før Yousee boksen.
Avatar billede hemberg Forsker
07. november 2022 - 21:18 #3
Halløj - I misser pointen. Det er ikke fordi det ikke virker. Men det tager jo altså lige lidt tid inden den er startet op. Og "bare for sjov" kunne jeg godt tænke mig at lave et komplet flow over de processer som gennemføres inden chromecasten er startet op.