Avatar billede albx Juniormester
10. november 2022 - 09:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automatisk valg af printer ud fra netværk

Hejsa.

På mit arbejde har vi flere forskellige kontorer, så jeg skifter en del mellem disse. Jeg har en lavet nogle bat-filer for hver lokation som vælger printer og har så lavet en genvej til disse. De ser sådan ud:

wmic printer where name='xxxxxxxxxx' call setdefaultprinter

Det virker som sådan fint, men vil det være muligt, at kører en bat-fil alt efter hvilket netværk man kobler sig på, så den automatisk skifter printer?
Avatar billede Keld Broe Seniormester
22. januar 2023 - 17:25 #1
En mulighed er at bruge Windows Task Scheduler til at planlægge en opgave, der kører en bat-fil, når din computer opretter forbindelse til et bestemt netværk.
Avatar billede albx Juniormester
22. februar 2023 - 14:30 #2
Det kunne faktisk godt fungere. Tak for svar:)
Avatar billede kodak Mester
19. maj 2023 - 14:44 #3
virksomheden kan vælge noget som 'Follow Me Print'
Det bliver dit dokument smidt ud på en server.
så på Printeren logger du ind med evt. windows bruger og ud fra det kan den se hvad du har i kø, så kan du vælge hvilke dokumenter du vil printe.

og det er alle printere der kan se denne kø.