Avatar billede valby Ekspert
12. november 2022 - 16:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sende et billede fra mobil til PC.

Jeg har en Doro 8080 mobil. Jeg har brug for, at sende et billede, jeg har taget, med den til en Windows 11 PC.
Mobilen har een Gmail og PCén også en anden Gmail..
Jeg kan uden problemer sende tekst til og fra de to konti.
Men den går ikke med billeder. Billedet bliver vist, sammen med muligheden for at skrive. Og så er der et felt  SEND. Det gør jeg så, og der sker også noget, men hvad? der kommer ikke billede på PC.

Det er et billede ad den glasplade, som roterer i min mikroovn. den er gået i 3 stykker. Coop vil gerne erstatte pladen, men beder om et dokumentarbillede.
Så vil de sende mig penge, så jeg kan købe et nyt i Bauhaus eller andet sted.
12. november 2022 - 16:55 #1
Jeg plejer at bruge et USB kabel og stifinderen.

Ikke den sejeste måde men det virker.
Og når PCen er kendt på Telefonen, kan man fiske billeder ud hvis skærmen går i stykker.
Avatar billede valby Ekspert
12. november 2022 - 17:21 #2
Det ser jeg på. Men prøver først at få min X til at tage billedet med sin iphone, og sende til til min Gmail. Det har hun gjort før, men det ville være hurtigere og nemmere, at kunne klare det selv:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2022 - 21:53 #3
Se i mappen billeder på pc - der kan din telefon have sin egen mappe, hvor dine billeder så uploades til. Jeg har fx fået en 'filmrulle' og en 'mobile uploads' mappe i 'billeder'. Du skal bare have sat telefonen til at synkronisere billeder/fotos med din pc. Så får du det helt automatisk efter et kort øjeblik.
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. november 2022 - 21:55 #4
prøv at logge på google fotos på din PC med din google-konto.

Langt de fleste jeg kender har fotos der - en del var ikke klar over det.
Avatar billede store-morten Ekspert
12. november 2022 - 22:47 #5
Jeg plejer at dele foto fra mobil til pc. med bluetooth
Avatar billede valby Ekspert
12. november 2022 - 23:31 #6
Billedet lå i google fotos.
Tak for alle indlæg.😁
Avatar billede valby Ekspert
12. november 2022 - 23:53 #7
Ps. Selv om det var fint lige nu, bryder jeg mig ikke om, at mine private billeder ligger der, uden at jeg er blevet spurgt, eller var klar over det..
Og nu tilbyder Microsoft jo også, at følge med i vores nethandel, med info omkring køb og leveringen. Er det for vores skyld? eller handler det mere om Informations økonomi? 😲
Avatar billede Erik K Ekspert
13. november 2022 - 22:26 #8
Du kan slå funktionen fra på telefonen, så der ikke længere gemmes billeder i Google fotos.
Det bestemmer man helt selv, men mange synes godt om funktionen, så de altid har tilgang til billederne fra både telefon og PC og så er det jo en sikkerhedskopi.
Avatar billede valby Ekspert
14. november 2022 - 02:43 #9
Tak :-)