Avatar billede kurt54 Ekspert
12. november 2022 - 22:38 Der er 5 kommentarer

Kamera APP der tager billede med alle objektiver samtidig.

Sony Experia 5 har 3 kameraer med hver sin sensor på 12M - kender nogen en app der kan tage et billede far hver kamera med et enkelt tryk ? Selfie kameraet må den godt undlade.
Avatar billede ebea Ekspert
13. november 2022 - 09:42 #1
Du skriver at den godt må undlade selfie kameraet. Så i realiteten er det en App for dual kameraer du søger, eller?
Der findes en del App's for dual optagelser til Android, ved en hurtig søgning.

Men ikke en eneste som kan håndtere 3 kameraer samtidig, hverken til Android eller IOS.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. november 2022 - 11:21 #2
Nej triple - Sony Xperia 5 (og Xperia 1) har 3 kameraer den ene vej +selfie camera den anden. På Xperia 5 III er det ene et periscope camera (optisk zoom) det kan kun stå på en brændvidde af gange.
Omsat til 35mm ækvivalent ønsker jeg at tage billed med brændvidderne 16mm 26mm og 52mm samtidigt med et tryk - på  5III modellen bliver det så lidt andre værdier.

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=9840&idPhone2=10396&idPhone3=10851
Avatar billede INK Ekspert
13. november 2022 - 12:02 #3
På en iPhone anvendes alle 3 linser samtidigt, og med særlig AI funktion Deep Fusion kombineres hvert billede med input fra alle 3 linser

https://appletoolbox.com/why-does-iphone-have-3-cameras/

Formoder Sony har tilsvarende?
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. november 2022 - 12:25 #4
Ja jeg skal nok grave lidt i SONYs muligheder der er vist en PRO mode der kan slås til. Egentlig er det ikke samarbejde mellem kameraerne jeg ønsker - men 3 billeder med hver sin brændvidde taget på samme tid..
Og endnu har jeg ikke fundet ud ad og skifte brændvidde i video uden at stoppe videoen og starte en ny op -.Det kunne være herligt hvis man i et video redigering havde 3 billede spor og et lydspor og kunne skifte mellem de tre brændvidder undervejs..
Avatar billede INK Ekspert
13. november 2022 - 12:52 #5
Her er link til en video for Experia 5 IV model
https://www.youtube.com/watch?v=bm2fK5x2h_c