Avatar billede ltp Juniormester
17. november 2022 - 15:21 Der er 5 kommentarer

Kopi af fane

Hej

Jeg vil gerne lave en kopi af en fane inkl. det diagram, som jeg har produceret.

Når jeg laver en kopi følger diagrammet ikke med - hvis jeg efterfølgende laver en kopi af diagrammet bliver det baseret på data fra det oprindelige ark og det er forholdsvis lang tid, at lave nye datainput.

Håber en kan hjælpe?
Avatar billede jens48 Ekspert
17. november 2022 - 17:28 #1
Højreklik på fanebladdet og vælg Move or Copy, Sæt flueben i Copy. Så skulle grafen gerne følge det nye ark.
Avatar billede ltp Juniormester
18. november 2022 - 11:26 #2
Det gør den desværre ikke
Avatar billede jens48 Ekspert
18. november 2022 - 13:02 #3
Hvis du ikke får diagrammet med så gå ind i Options - Advanced og under Chart sæt et flueben ved "Properties follow chart data for current workbook"
Avatar billede anedi Ekspert
18. november 2022 - 14:04 #4
Jeg synes det lader sig gøre, hvis du både markerer arket og diagrammet og flytter dem samtidig.
Klik på arket og hold CTRL nede inden du også klikker på diagrammet.
Højreklik på fanen og vælg Flyt/Kopier til andet ark.
Avatar billede jens48 Ekspert
18. november 2022 - 14:47 #5
Under Options - Advanced skal der også være et flueben under Cut, Copy, and Paste ved "Cut, Copy, and sort inserted object with their parent cells"