Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
18. november 2022 - 14:34 Der er 8 kommentarer

@live.dk contra @live.com

Jeg har en mailadresse, som slutter på @live.dk. Den bliver ikke synkroniseret over forskellige devices lisså godt som min firma-mail, som f.eks. slutter med @firma.com.

Jeg kan huske noget fra gamle dage om, at web-programmet hotmail.com (som nu vist hedder outlook.com) og Office-pakkens Outlook ikke altid spillede godt sammen (synkroniserede), når det gjaldt @live.dk-mailadresser, men @hotmail.com havde ingen problemer. Jeg tænker ikke på Pop3 og Smtp -eller er det netop hér, forskellen er?

Kan mails med adresser @live.dk bare ikke fungere ligeså godt som f.eks. hotmail.com?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2022 - 15:19 #1
Jeg har også en ********@live.dk Det er en Microsoft Mail: konto
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2022 - 15:25 #2
Er i øvrigt lige så hurtig som min Office Outlook********@c.dk konto
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
18. november 2022 - 15:30 #3
poko1 - jeg taler ikke om hurtighed, jeg taler om stabilitet i synkronisering.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2022 - 15:33 #4
Jeg har aldrig haft problemer med min konto og har haft den siden Windows 8
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
18. november 2022 - 15:42 #5
På flere platforme, herunder mobil?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2022 - 15:53 #6
Jeg har Live både på min kones Lab top og på min Lab top og på den stationære.
så jeg forstår ikke hvorfor er de på samme Mailprogram?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
18. november 2022 - 16:06 #7
Nej, det kører dels på outlook.com i web og dels på office 365 på 3 pc'er og dels på mobil.
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. november 2022 - 16:53 #8
Uden lige at kunne byde ind med personlige erfaringer, tænker jeg dog måske, at det mere handler om, om man har en betalt løsning (hvad jeg gætter på, at du har fra arbejde) vs. en gratis løsning. Det kan sagtens være, at Microsoft yder lidt mere synkronisering på den betalte.