Avatar billede redsted Praktikant
22. november 2022 - 11:02 Der er 10 kommentarer

XP på nyere computer?

Jeg har et DJ program som kun kører rigtigt på XP eller Vista og jeg ville rigtig gerne have hjælp til at finde en måde at installere XP på nyere eller helt ny laptop.... Findes nogen der evt. mod betaling ville hjælpe? KH Jan
Avatar billede valby Ekspert
22. november 2022 - 11:19 #1
Har du prøvet på Windows 11,  under installation, at vælge at køre programmet som
XP konvertibelt?
Du kan også køre programmet på Windows 11, som virtuel.
XP understøttes ikke længere, så du får problemer med sikkerhed og drivere,, hvis du installerer som XP.
Avatar billede kulawig Professor
22. november 2022 - 11:35 #2
hvad er helt konkret dit problem ...

kan du ikke bare boote på en usb med XP og så lave en installation... det eneste problem jeg lige kan se er drivere til eksotiske computerdele

elles kan du nemt  installere Oracle VM og så lave en XP installation der ...
Avatar billede valby Ekspert
22. november 2022 - 12:00 #3
Bare linket til forslaget fra #2
https://www.virtualbox.org/
Og så slipper du for en USB stick, som måske kan drille, under boot.
Avatar billede valby Ekspert
22. november 2022 - 14:50 #4
Du skriver ikke, om du vil bruge XP på nettet. Hvis du ikke gør det, bliver du selvfølgelig ikke hacked eller får virus eller malware ind. Så det kan du så se bort fra.
Men går du på nettet, så lad det første du gør, være at hente en antivirus, da XP er
yderst sårbar.
Avatar billede redsted Praktikant
22. november 2022 - 15:54 #5
Tusind tak for input... Jeg vil gerne ha 2 nyere laptops der ikke skal på nettet nogensinde og heller ikke opdateres etc.

De skal udelukkende køre et ældre DJ program med drivere til lydkort etc.

Jeg skl også have fremskaffet/købt  en XP installation
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2022 - 16:03 #6
Virtuel dj kan ikke bruges?
https://www.virtualdj.com/
Avatar billede kulawig Professor
23. november 2022 - 07:46 #7
det med at købe en XP kan blive et problem ....så hvis du ikke kan finde anden løsning så skriv en mail til mig på kulawig(a)live,dk så skal jeg kigge i arkivet og se om jeg ikke har en CD og en key eller 2 liggende på xp pro
Avatar billede redsted Praktikant
23. november 2022 - 19:20 #8
Virtual DJ kunne godt være et alternativ, men 2800 for programmet er alt for dyrt
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2022 - 19:53 #9
Jeg kører program i gratis udgave. Er det for lidt for dig?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2022 - 19:55 #10
Jeg kan trække musik filer fra min mappe direkte op i afspilleren.  Både fra fil med også fra cd drev.