Avatar billede bas Forsker
24. november 2022 - 17:35 Der er 3 kommentarer

Samsung Galaxy A40 - billeder i mail

Hej
Kan det mon godt passe, at man på en Samsung Galaxy A40 ikke umiddelbart kan reducere data-størrelsen på billeder, når man vil sende et eller flere billeder i en mail?

Er man i så fald nødt til at installere en app?
Hvilken app kan det i så fald være?

På forhånd tak.
Avatar billede INK Ekspert
24. november 2022 - 21:42 #1
De fleste Android telefoner er tilknyttet en Google konto. Det betyder at fotos gemmes i Google Fotos (med mindre man vælger det fra). Måden at dele på er at lave et album med de fotos man ønsker at dele. Derefter sendes de til modtagerens gmail konto (som link) eller du skaber et link, som du inkluderer i en mail til vedkommende. Så kan modtageren downloade efter behov. Virker også selvom modtageren ikke har en Google konto.
Avatar billede bas Forsker
29. november 2022 - 15:05 #2
Hej
Jeg beklager, at jeg først er vendt tilbage nu.
Tak for din kommentar.
Jeg har lige fundet nedenstående side.
Det er måske noget af det derfra jeg skal bruge for at dele billeder?

https://support.google.com/photos/answer/6131416?hl=en&co=GENIE.Platform%3DAndroid
Avatar billede INK Ekspert
29. november 2022 - 17:11 #3
Det korte svar er ja.