Avatar billede nu_igen Professor
24. november 2022 - 19:48 Der er 7 kommentarer

Ingen CD skuffe i den nye bærbare

Hej
Vi har et stort hus og det er rarest for mig at benytte mandens tv/værelse og hans nye Lenovo, som er uden Cd skuffe. Jeg har et interaktivt strikkeprogram på en Cd, som kræver hentning af nøgler hos sælgeren for en ny installation. Alternativt kan man få et download link. Programmet er begrænset til brug på 2 pc, men kan også køres direkte fra Cd. Til de opgaver jeg har brug for.
Hvad gør man uden cd skuffe?
Med venlig hilsen - Ingeborg
Avatar billede fase Professor
24. november 2022 - 19:56 #1
Du kan købe et cd drev, som du slutter til via USB porten på din computer.
F.eks.dette:
https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy/Gembird-DVD-USB-02-External-USB-CDDVD-dri/2829380
Avatar billede fase Professor
24. november 2022 - 20:17 #3
#2 Det er da absolut en bedre mulighed.
Avatar billede kurt54 Ekspert
24. november 2022 - 21:56 #4
#2 for mig ser det ud til du linker til et kabinet uden drev.

For i øvrigt er det ikke min erfaring usb2 bliver flaskehals ved CD-læsning.
Avatar billede nu_igen Professor
24. november 2022 - 22:12 #5
Jeg kommer i tanker om at jeg en Lite-on brænder liggende. Kan den også læse?
Det er en 10 år gammel ting.
Ingeborg
Avatar billede kurt54 Ekspert
24. november 2022 - 22:24 #6
JA - har aldrig mødt en brænder der ikke kan læse. Har selv en Lite-on -nok mindst 10 år gammel.
Avatar billede INK Ekspert
24. november 2022 - 22:31 #7