Avatar billede - Mester
08. december 2022 - 22:53 Der er 6 kommentarer

Ny Asus laptop bliver meget varm

er det ok når min nye Asus Zenbook 13 flip med Windows 10 pro  bliver omkring 93 gr.C varm kort efter opstart. temperaturen falder til 35 gr( Stue temp er 19 gr pt). hvis den bare står på en webside, hvor der skrives lidt, f.eks. indlæg i Eksperten. Jeg måler med HW monitor. Jeg anser det program for pålideligt. Hvis jeg begynder at lave noget mere belastende som f.eks. at opdatere eller oprette et gendannelses drev på en  USB, stiger temperaturen op til over 95 gr. C i længere tid, mens blæserne kører på fuld hammer. Batteriet som var på 0 i wear  da computeren var helt ny, er nu på 8 %  wear også i følge HW monitor. hvad skal jeg mene om det? Varmen, og  batteri level.  et tjek hos Asus i Holland betød at jeg fik computeren tilbage uden at de havde kunnet konstatere mine anker som gik på varmen  og den skade det kunne gøre ved enheden.
Er der gode råd at hente eller skal jeg forsøge at få den byttet?
tak Nikolaj
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
08. december 2022 - 23:37 #1
Googlede lidt og fandt dette review...
https://laptopmedia.com/review/asus-zenbook-flip-13-ux363-review-we-were-surprised-by-this-one/

Hvis du scroller helt ned til Temperatures and comfort (næsten i bunden af siden),
så vil du se at dine temperaturer ikke er helt ved siden af i tabellen.
Avatar billede - Mester
09. december 2022 - 13:02 #2
tak for svar. Det er alt for højt når min pc er oppe på 96 gr.C i længere tid blot fordi jeg foretager mig noget på computeren. At være inde på et mail program burde ikke fremprovokere en temperaturforhøjelse. En arbejdstemperatur omkring de 30-35 gr. mener jeg vil være passende. alt over 50 gr. er no go og temperature på 85-98  gr som jeg måler er ekstremt højt  og bør ikke forekomme. temperaturerne i dit link er ret meget uden for det acceptable til computerarbejde. selv det lette som film og mail.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2022 - 13:06 #3
jeg er enig. Temperaturer over 90 grader er decideret skadeligt for hardware.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
09. december 2022 - 14:11 #4
#3: Er enig i at 90 grader er meget varmt og ikke godt i længden for hardware, men ASUS synes åbenbart at det er ok.

Nikolajs, du er ikke ene om at være skuffet over din laptop.
Fandt en tråd på reddit...

https://www.reddit.com/r/ASUS/comments/mh1ez0/regretting_buying_my_first_asus_product_ux363/

De taler i tråden om at slå Turbo Boost fra. Der er et video-link i en af de første indlæg.

Håber du finder en løsning.
Avatar billede - Mester
09. december 2022 - 16:21 #5
Uha dada som krabasken bliver svunget på reddit over ASUS.  Det ser ikke godt ud for min computer. Over 90 gr. vil dræbe den inden garantien udløber . Der er vel ikke andet at gøre end at prøve at slippe sf med dyret. Tak for linket. Computeren sælges for omkring 11.000 dkr for tiden. hvad er bedst at købe pt?
Avatar billede puren Ekspert
10. december 2022 - 12:51 #6
#0 du havde store forventinger til din nye computer og er vildt skuffet nu og nu hvor asus siger at der ikke er nogle fejl på den er du endnu mere skuffet.

men til dit spørgsmål er det okay at den 93C?? Ja det er det intel har godkendt den til kærnen til at må blive 100C, er det varm ja men okay

Batteriet som var på 0 i wear  da computeren var helt ny, er nu på 8 %  wear også i følge HW monitor. hvad skal jeg mene om det? det er en sliddel og sådan er det. se på din mobil

som nogle skriver kan du slå turbo-boost fra.

jeg ser ingen prrblemer du kan tage i hånden sammen med købeloven og få købet til at gå om

du kan A forsøg at skyde den af på DBA, facebook eller andet med et tab eller B bruge den og håbe på at den springer i luften så du kan få en ny