Avatar billede Kenny Andreasen Praktikant
09. december 2022 - 10:02 Der er 2 kommentarer

Outlook (Office 365) lokal vs web - spejle hinanden

Hej eksperter,
Jeg prøver at lave det bedste Outlook-setup for en ven.
Brugeren har en Microsoft-konto med Office365, med sin yahoo-mail angivet som brugernavn på sin MS-konto.
Brugeren benytter Outlook lokalt, og henter heri e-mails og kalender fra eksterne e-mailkonti via IMAP.
Brugeren har aldrig brugt Outlook web, men ønsker at kunne se det samme i sin lokale Outlook-klient, Outlook web og Outlook appen til iOS. Brugeren ønsker også at kunne sende kalenderinvitationer med de eksterne e-mail konti som afsenderadresse.
Hvordan opnår man nemmest et setup, hvor Outlook lokal, web og iOS appen spejler hinanden?
Skal (kan?) man sætte samme IMAP op i Outlook web?
Eller kan man lade Outlook web nedarve alt det, som allerede er sat op i Outlook lokal?
Instruktioner og bedst practise er meget værdsat, på forhånd tak!

Mvh
Kenny
Avatar billede puren Ekspert
10. december 2022 - 11:55 #1
det bliver noget være rod.. ham mail ligger jo hos yahoo og ikke hos MS jeg havde outlook på computeren og den indbygget mail på IOS og yahoo egen webmail som webmail
Avatar billede Kenny Andreasen Praktikant
12. december 2022 - 13:01 #2
Tak for kommentar, jeg præciserer lige:
Brugeren henter ikke sin yahoo e-mail ind i Outlook. Brugerens Microsoft-konto er blot oprettet med en yahoo e-mail.
Brugeren henter e-mails fra en række e-mail konti på en helt andet domæne ind i Outlook, altså mail1@eksterntdomæne.dk, mail2@eksterntdomæne.dk osv. - via IMAP.

Brugeren ønsker at se det samme i Outlook lokal klient, Outlook web, og Outlook på mobil.

Så skal IMAP til disse eksterne e-mail konti sættes op i Outlook web (kan man overhovedet det?)
Kan man dernæst få Outlook lokal og Outlook web til at "spejle" hinanden?
Eller hvad er det bedste setup?