Avatar billede Hoej Praktikant
10. december 2022 - 12:46 Der er 1 kommentar

PH Koglen

Jeg læste en antikke som Ferm-ad havde besvaret og i den forbindelse sagde Frem-ad at der var et ægtheds kort og 2 klister mærker med.

Jeg købte en kogle fra ny, tog den selv ud af trækassen hvor den var bolet i.
Jeg har aldrig fået et klistre mærke eller noget kort med, det er ca. i 2004 jeg købte den, på det tidspunkt var der nok ikke det store problem med kopi vare.

Men hvordan forholde jeg mig nu, forholdt til forsikring og hvis jeg en dag ville sælge den (det tror jeg så ikke sker :) )

Jeg købte også en kugle lamel, dog brugt bare 199? den har jeg heller ikke noget på, men det er jo mere forståelig.

Men kan jeg gøre noget ?
Avatar billede ebea Ekspert
10. december 2022 - 14:09 #1
Nu er det nok ikke den helt rigtige kategori, du har oprettet dit spørgsmål. Du skulle have lagt det i sektionen, "Diverse".

Og hvis du har læst et specifikt indlæg her på Eksperten.dk, så indsæt Link til det pågældende indlæg, så andre har mulighed for at finde det du omtaler.
Det er nok de færreste som kender Frem-ad

Men det er formentlig dette indlæg.
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/954680

Og specifikt til dit indlæg, så få du ikke PH-Koglen, påboltet i en trækasse, med mindre at det er en kopi.
Og det kan du tydeligt se på de buer som holder skærmene. De er formentlig tykke, og rubne i overfladen, og de nederste blade vil ikke dække hullet forneden, og samtidig kunne bevæge sig (som resten af bladene. Og vire monteringen til ophæng  på toppen af lampen, er heller ikke som den originale.

Og så vær opmærksom på, at det er ulovligt at videre sælge kopivarer, og specifikt PH-lamper.