Avatar billede valby Ekspert
10. december 2022 - 15:43 Der er 38 kommentarer og
3 løsninger

Hvem er dette firma?

Jeg har fået besked fra GLS om, at jeg kan hente min pakke fra:
LCD Wholesale A/S.
Jeg har ingen erindring om, at have bestil noget fra det firma, og der står ikke noget om, hvad pakken indeholder, og jeg har ikke fået en faktura fra dem.
Jeg kan heller ikke se på min konto, at det firma har trukket penge.
Pakken ligger til afhentning i Kvickly Valby, er det uklogt at hente den?

Det kunne teoretisk være erstatning for en knækket glasplade, i min nye kombiovn, men hvorfor får jeg så ikke en faktura?
Avatar billede valby Ekspert
10. december 2022 - 15:48 #1
Ps. Ovnen er købt hos COOP, til hvem jeg har sendt en reklamation. De har så svaret, at de ville kontakte firmaet Sharp.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2022 - 16:31 #2
Det er et forsøg på lokke oplysninger ud om dig. Lad være med at trykke på links.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2022 - 16:58 #3
Der findes et firma i Vejle der hedder lcd Wholesale.dk.  Men du skal gøres opmærksom på at sådanne beskeder kan se ægte ud selvom de ikke er det.
Avatar billede valby Ekspert
10. december 2022 - 17:03 #4
Men det er mere end et link. GLS har en pakke liggende til mig.
Hej MM49A2D3A73

Din pakke fra LCD Wholesale A/S er nu klar til at blive hentet i PakkeShoppen:
Kvickly Valby
Valby Torvegade 13
2500 Valby
Firmaet eksisterer faktisk:
Virksomhedsresume LCD Wholesale A/S blev stiftet i Thyregod i 2018. Firmaet er registreret i branchen 'engroshandel med radio og tv mv. ', og deres formål er angivet som "Selskabets formål er at drive virksomhed med køb og salg af handelsvarer og dermed beslægtet virksomhed.". De har p.t. otte ansatte.
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. december 2022 - 17:15 #5
Jeg synes at det lugter af fup!
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2022 - 17:21 #6
Gu på nettet og søg eller i Facebook grupper der findes masser af den slags forsøg på Phishing. Sågar meldinger om at de forgæves har forsøgt at aflevere men at der ikke var nogen hjemme! Og "hvis" du har handlet på nettet er portoen normalt inkluderet!
https://ibb.co/FH3QbLz
1 Af utallige forsøg!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2022 - 17:23 #7
Så må du jo kontakte dem for at tjekke om der er en fysisk pakke til dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2022 - 17:25 #8
Se i tekst om der er tegn fejl og formulerings fejl. Det er der typisk i beskeder hvor det er fup.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2022 - 17:26 #9
Hvis du prøver at åbne denne slags på F.Eks Google får du straks en advarsel!
https://ibb.co/Sw3zvg
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2022 - 17:29 #10
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2022 - 17:38 #11
Her er en fra Facebook
https://ibb.co/HKXZvZR
Avatar billede valby Ekspert
10. december 2022 - 17:38 #12
Tak for jeres indlæg. Ja det er måske fub, men teksten er jo meget kort.
Og så er der et pakkenummer. Så kulle svindelen ligge i, at beskeden ikke kommer fra GLS, der er et kend pakkeleverifirma. Det er nok ikke sandsynligt?
Avatar billede valby Ekspert
10. december 2022 - 17:50 #13
Google stiller ikke spørgsmål ved firmasiden. Men derfor kan det jo godt være fub.
Jeg har besluttet, at forsøge, at få pakken udleveret.
Med mindre det er en brevbombe, skal jeg nok fortælle jer hvad det er -:)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2022 - 17:58 #14
Brevbombe 😂😂
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2022 - 18:01 #15
Her er der en dame  der skriver at der altid er folk på Adressen læg også mærke til Mail adressen! i toppen,
https://ibb.co/vXxk92g
Avatar billede valby Ekspert
10. december 2022 - 18:18 #16
Ja det er tydeligt fub. NZ er jo New Sealand.
GLS advare også på deres hjemmeside, hvor de bekræfter, at en pakke er sendt til mig.https://gls-group.eu/DK/da/find-pakke?match=YMT3IX9S&txtAction=71000
Men hvorfor kalder de mig "Hej MM49A2D3A73"  Jeg mener, at skulle stå mit navn.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2022 - 18:18 #17
#13  På gls hjemmeside skrives der at der er forsøg på at bruge gls til phishing i gang for tiden.  På siden kan man indtaste pakke nummer.  Jeg tror ikke du kan søge pakken op.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2022 - 18:20 #18
#16:Det gøres for at forvirre modtager til st trykke på et link der måske ligger i beskeden.
Avatar billede valby Ekspert
10. december 2022 - 18:23 #19
Ok, jeg går på posthuset, og får beskeden: Der er ingen pakke med det nummer.
Hvem kan bruge det til noget? Jeg har jo ikke sendt nogen oplysninger.
Avatar billede valby Ekspert
10. december 2022 - 18:31 #20
Der er kun en mulighed for at hente en GLS app, men det har jeg ikke gjort, og så et link til den side jeg linkede til, og den ser ud til at være ægte.
Jeg har desværre flere gange fået besked fra et PostNord bud, om at jeg ikke var hjemme. Det er simpelhen løgn fra et bud, som åbenbart fandt det nemmere, at læsse af i Kvickly.
Avatar billede Peter Guru
10. december 2022 - 18:45 #21
Jeg turde ikke henvende mig..
Avatar billede milter Ekspert
10. december 2022 - 19:02 #22
Jeg modtager somme tider beskeder af denne type: "Din pakke er klar til afhentning hos ....". Det kan jo være, at jeg har bestilt et eller andet, men jeg checker alligevel altid afsenderens mailadresse som det første, før jeg går videre. De færreste anvender adresser som "fupogsvindel. com", men det er som regel meget let at verificere, at afsenderen ikke har noget med f.eks. GLS at gøre. Hvis meddelelsen indeholder en anmodning om at betale ekstra, så smid den ud med det samme.

Her er lidt om emnet:  https://www.makeuseof.com/tag/how-to-trace-your-emails-back-to-the-source/
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2022 - 19:05 #23
Har du lrøvet at notere det pskkenummer på gls siden?
Avatar billede valby Ekspert
10. december 2022 - 19:09 #24
#21 Hvad kunne der ske?

#22
Jeg har checket med google, som du foreslog. Intet mistænkeligt.
Avatar billede valby Ekspert
10. december 2022 - 19:14 #25
#23
Ja de er identiske.
Avatar billede milter Ekspert
10. december 2022 - 20:34 #26
Jeg tror, det hele er helt reelt. At pakken kommer fra LCD Wholesale A/S skyldes formentligt, at det firma er fabrikantens leverandør i Danmark af den reservedel til ovnen, du har bestilt.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2022 - 21:04 #27
Ja når du kan se pakken gennem deres søger så er pakken sikkert reel nok.
Avatar billede valby Ekspert
10. december 2022 - 22:03 #28
Ja I har formodentlig ret. Nu får vi se på mandag. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2022 - 07:59 #29
#29 Enig 😊

Valby:
"Det kunne teoretisk være erstatning for en knækket glasplade, i min nye kombi ovn, men hvorfor får jeg så ikke en faktura?"
Fordi Coop ser denne fejl på ovn som en reklamationsfejl, som de dækker uden du skal betale for den. Derfor. 😀
Avatar billede valby Ekspert
11. december 2022 - 10:57 #30
Coop har erkendt. at jeg skal have en ny glasplade.
Men den person jeg talte med sagde, at jeg bare skulle købe en ny, hun nævnte endda et par forretninger, og så sende dokumentation ind til Coop (billede af den knækkede glasplade) med oplysning om, hvad jeg havde givet for den. Så ville jeg få et afslag i prisen. Det er en måned siden pladen gik i stykker, så hvis det er pladen, så er det den forkerte løsning, og har taget for lang tid. De skrev til mi:
Tak for din henvendelse.

Vi beklager, at du har oplevet en reklamation på din vare og det besvær dette indebærer for dig.

Du har valgt, at du ønsker at reklamationen løses ved, at du får et afslag i prisen, hvilket vi vil forsøge at imødekomme.

Her er en kopi af det, du har udfyldt i vores kontaktformular
Avatar billede Mikael Ekspert
11. december 2022 - 13:46 #31
Bare til info NÅR din nye drejetallerken ankommer ;) ;)

Citat:
"Materialer, der kan anvendes i mikrobølgeovnen:
Kogegrej:
Bemærkninger:

"Bruningsfad Følg producentens anvisninger. Bunden af bruningsfadet SKAL være mindst 5 mm over drejetallerkenen. Forkert brug kan medføre, at drejetallerkenen springer."
Avatar billede valby Ekspert
11. december 2022 - 13:55 #32
#32
Det drejer sig om selve dreje tallerkenen, som sidder på motoren.

(jeg har omsider fået glimmerpladen fra Holland-:))
Avatar billede Mikael Ekspert
11. december 2022 - 14:07 #33
#33  Ja vel denne ?? ;)
https://llk.dk/qnoxjf
Avatar billede valby Ekspert
11. december 2022 - 14:22 #34
Desværre:
Sikker forbindelse mislykkedes

Der opstod en fejl under forbindelsen til llk.dk. SSL modtog en attest som overskred den maksimalt tilladte længde.
Avatar billede Mikael Ekspert
11. december 2022 - 14:35 #35
#35.. Hmm.. Det er ellers et "kortlink"  ?? Jeg kan sagtens åbne det med Chrome browseren..

Men skidt pyt.. Det er/ var bare et billede af glas drejepladen ;) ;)
Avatar billede valby Ekspert
11. december 2022 - 15:45 #36
#37
Så er det jo så dejligt for dig, at du bare behøver, at trykke på:
"Stop med at følge dette spørgsmål"
Så bliver du fri for indlæg, som du finder er for dumme. 😊
Avatar billede valby Ekspert
11. december 2022 - 16:45 #37
Hov! Havde glemt at markere løsningen. Det var svært. Håber det er i orden. 😊
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
12. december 2022 - 22:53 #38
Hvis du ikke skal klikke på et link eller du ikke skal betale extra penge men bare hente pakken er der næppe tale om svindel.
Avatar billede valby Ekspert
13. december 2022 - 12:22 #39
Jeg har lige set indlæggene igennem, og der mangler et, skrevet af mig, for længe siden. Og som nogen har lagt mærke til, har der længe været løsnings markeringer
ved flere indlæg. #6 poko1,  #7  220661 og #22 Milter..
Jeg kan huske jeg skrev, at det var svært at sætte dem, men at jeg håbede, at det var i orden.
Der skete åbenbart det, at jeg glemte, at trykke på "Opret" Måske fordi der hele tiden kom nye indlæg. Det beklager jeg. Jeg skrev også, at jeg mandag ville hente pakken og give besked. (Det bliver så først i  dag)
Jeg siger mange tak, for de positive forslag jeg har fået. 😁
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2022 - 15:04 #40
Om du vælger nogle af mine indlæg gør ikke noget. Du har lukket tråden og det er fint med mig.
Avatar billede valby Ekspert
13. december 2022 - 16:24 #41
Det var en Glasplade.😊