Avatar billede Jette Praktikant
11. december 2022 - 05:32 Der er 14 kommentarer

Problemer med min Google konto/Fotos

Hej. Jeg mangler plads på min googlekonto og vil derfor overføre billeder og filer til SD kort. Men det er ikke en mullighed. Jeg har android telefon. Jeg oplever mange problemer med kontoen undervejs og har mistet mange billeder.  er her nogen der ved hvordan jeg kan få lov at flytte billeder til SD kort ? Eller ned på enheden uden at miste billedet egenskaber som optagelsesdato ? Vh. Jette
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2022 - 08:00 #1
Prøv at tilslutte din Mobil til PC. med Usb kablet Hvis Du så har tilsluttet den til din PC.  Så følg anvisningerne og overfør dine filer til PC,
https://ibb.co/YcFWtYd
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2022 - 08:43 #2
Jeg er enig i det poko1 skriver.

"Jeg oplever mange problemer med kontoen undervejs og har mistet mange billeder."

Du bør som minimum have en ekstern harddisk til vigtige filer også.
At betro en tjeneste hvor der ved betjening af denne kan ske fejl der er uoprettelige, så bør du have en sikkerhedskopi. Jeg har mine på 2 computere og 2 eksterne diske (4 i alt).
Avatar billede Jette Praktikant
11. december 2022 - 10:16 #3
Hej Poko1, tak, jeg vil prøve at tilslutte mobilen til en pc. Hvad er det for et link der er vedhæftet ?
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2022 - 10:33 #4
Det link du ser på mit svar er 2 billeder kopieret fra min Computers stifinder hvor du under denne PC. kan se en genvej til din Mobil! selvfølgelig står der så  din Mobil`s oplysninger! I Windows Systemer. Ps. Jeg ved så ikke hvordan i en MAC.PC.
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. december 2022 - 10:35 #5
Din telefon tilsluttet med kabel vil optræde i stifinder og du kan kopiere billeder derfra - Din telefon skal være tændt og låst op og kommer den med en popup skal du godkende komputer.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2022 - 11:05 #6
Min PC. Starter automatisk op med et Messenger popup når jeg tænder den så kan jeg se hvilke Shat`s Der er skrevet siden jeg gik i seng! -:)
https://ibb.co/9ZJJmWx
Og på samme måde med utallige ting:!
Avatar billede INK Ekspert
11. december 2022 - 12:14 #7
Formoder du også bruger din Google konto til sikkerhedskopiering af telefonen, hvilket du bør gøre, så du kan gendanne den på en evn ny telefon (tab, stjålet osv.)

Kontroller om de "tabte" fotos alligevel ligger i Google skyen. Jeg ville personligt betale for ekstra plads hos Google, så har du plads til både billeder og backup.

Fra Google Fotos i skyen kan du downloade alle billeder til din PC/Mac.
Avatar billede Jette Praktikant
11. december 2022 - 19:39 #8
Google fotos i skyen gir mig mange problemer. De kan downloades, men kvaliteten forringes og billedets egenskaber forsvinder.
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. december 2022 - 22:00 #9
#8 - Ja man skal sørge for Google gemmer i original kvalitet -foreslår ofte optimer -hvilket vil sige formindsk størrelse til telefonens skærmstørrelse (pladsbesparelse).  Når man har købt en telefon med 3 gode 12 megapixels kamera er det ikke det man vil. Holder man sig til original er det nu min erfaring alle meta-data bevares -herunder gps-data.
Avatar billede Jette Praktikant
12. december 2022 - 05:17 #10
Jeg kan ikke få data med over på pc. Nogle billeder kan ikke vises i mappen der er overflyttet. Mit mål er at flytte alt og lukke googlekontoen, men det er helt uoverskueligt. Det virker for mig, som om Google har taget magten over mine filer. Det er gjort  meget besværligt at flytte sine filer f. Eks over på SD- kort. Ingen direkte vej. Man skal have fat i hvert enkelt billede. Kan man evt. få proffessionel hjælp til den øvelse ? Jeg er klar over at jeg også skal have ny mailadresse så.
Avatar billede INK Ekspert
12. december 2022 - 08:14 #11
Når du har tilsluttet din telefon med kabel, som anført i #5, skal du bruge programmet billeder på din pc. Her foretager du import og vælger din telefon, så hiver den alle billeder fra din telefon over i mapper, og samtidigt vises de i programmet (metadata følger med).
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2022 - 09:00 #12
#11 Var det ikke det jeg skrev i #1 ?
Avatar billede INK Ekspert
12. december 2022 - 09:25 #13
#12 Muligvis, men jeg ved ikke hvilke anvisninger, du henviste til.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2022 - 10:05 #14
#13
Prøv at tilslutte din Mobil til PC. med Usb kablet Hvis Du så har tilsluttet den til din PC.  Så følg anvisningerne og overfør dine filer til PC,
https://ibb.co/YcFWtYd