Avatar billede valby Ekspert
11. december 2022 - 12:09 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. december 2022 - 12:31 #1
Elopvarmning ( så længe vi ikke taler varmepumper ) har alle en virkningsgrad tæt på 100%.  Nogle med blæsere får hurtigere luften opvarmet men temperaturen falder hurtigt når de slukkes.
Avatar billede INK Ekspert
11. december 2022 - 12:36 #2
Der findes mange varmluftblæsere, der som kurt54 skriver alle har den samme virkningsgrad. Du kan Google mange priser, der er billigere end den nævnte, men så er der jo udseende og betjening m.v. Husk blot, at der ikke findes et quickfix, der giver mere varme end den energi du tapper fra elnettet.
Avatar billede valby Ekspert
11. december 2022 - 12:38 #3
Jo men firmaet praler af en ny teknik, som minimere omkostningerne.
De gode forbruger referencer giver jeg ikke noget for, dem kan firmaerne skrive selv.
Avatar billede INK Ekspert
11. december 2022 - 12:41 #4
#3 Firmaet skulle i så fald have udviklet en evighedsmaskine, der producerer mere energi end den optager. Det ville være en verdenssensation med gule bjælker på alle tv-skærme ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2022 - 12:45 #5
1. Hjemmesiden oser langt væk af at være fup - du finder eks. ikke firmaets adresser eller CVR nummer - det er første fup.

2. Hvis den skulle være mere energieffektiv end en almindelig varmeblæser, så skal der komme noget ekstra energi et sted fra. En varmepumpe trækker varme ud af luften og forstærker den. Men i dette tilfælde er den udelukkende eldrevet - altså bruges strømmen til at varme et varmelegme op, og her gælder fysikkens regler ret kontant - energi ind = energi ud. Man kan ikke opfinde et keramisk varmelegme der kan trække ekstra energi ud af strømmen - så det er andet fup.

I bedste fald får du en "brødrister" med blæser, der kan blæse varme ud i luften på samme måde som alle mulige andre varmeblæsere.
I værste fald får du slet ikke noget... - de forbløffende positive anmeldelser kan nok ikke spores til rigtige brugere.

...Pudsigt at medierne ikke har haft historier om den ny revolutionerende teknik ;-)
Avatar billede valby Ekspert
11. december 2022 - 12:46 #6
Min interesse ligger i, at min brusekabine ligger nedenunder, i en nedlagt butik.
Jeg har lavet et lille rum til den, med en olie-elvarmer. Der bliver meget koldt om vinteren. Før jeg kan komme i bad, skal jeg for varme i 30-60minutter med 2KW.
Det virker også fint, men det er jo dyrt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2022 - 12:48 #7
Hold du på din olieradiator, og overvej at holde den tændt - hvis du har vand i rummet, har du enorm risiko for skimmel, hvis ikke rummet holdes opvarmet.

Hvis du VIL have den lille blæser, kan du i øvrigt få den billigere (men uden de helt store lovprisninger) her: https://cdon.dk/hjem-have/keramisk-varmeblaser-varmeblasere-hurtig-opvarmning-p-111255324
Avatar billede Peter Guru
11. december 2022 - 12:54 #8
EcoHeat siden blokeres af Bitdefender
Avatar billede valby Ekspert
11. december 2022 - 12:56 #9
Tak for linket. Nej jeg vidste godt, at lovprisningerne var værdiløse.
Det undrede mig også, at der stod: Havde en venteliste på 10.000 personer.
Men med det salg, hvorfor så sælge til halv pris?
Avatar billede valby Ekspert
11. december 2022 - 12:58 #10
Jeg fandt EcoHeat i en video annonce på youtube,  da jeg ville se noget helt andet.
Avatar billede valby Ekspert
11. december 2022 - 13:10 #11
#7 Du har selvfølgelig ret med hensyn til fugt, men selve rummet er helt uisoleret.Temperaturen har været helt ned på o grader. Det betyder, at ovnen, om vinteren, vil bruge 2KW 24 timer i døgnet. Det kan jeg umuligt betale, med min folkepension. Men jeg sørger for at lufte ud.
Avatar billede valby Ekspert
11. december 2022 - 13:12 #12
I skal have mange tak for jeres overbevisende argumenter.
Jeg køber bestemt IKKE ovnen fra EcoHeat. 😊
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. december 2022 - 13:15 #13
Ja hvorfor sælge til halv pris med kun 7 på lager. Igen et sælger trick. CDON.DK har den for i øvrigt billigere 344 kr men uden de lovprisninger - der ikke holder - Måske er det dog en kopivare men er så tæt på designmæssigt.

Det kan godt være du kan få lidt mere komfort med en varmeblæser hvis vi snakker korte ophold i kabinen - varm luft men iskolde vægge. Eller med infrarød varme / (husker gammeldags das med infarød varme kun tændt mens man sad der.) - men pas på med sikkerhed vand/el - din olieradiator klarer nok vandsprøjt  eller du får smidt et håndklæde over den - ikke sikkert noget glødetråd er glad for det.

OG pas på med luftfugtigheden - du skal nok have fuld tryk på ventilation og det koster også.
Avatar billede valby Ekspert
11. december 2022 - 13:26 #14
#13
Jeg har også en en infarød varmer, som jeg bruger, når det kun er køligt, og den hænger i sikkerhed. Men opvarmning med olieradiatoren er meget mere behagelig.
Ellers må jeg jo vente til sommer, med at bade. Så kan jeg tage på "Badehotellet"
Og hoppe i Vesterhavet.