Avatar billede DanishBear Seniormester
11. december 2022 - 12:27 Der er 17 kommentarer

11veren :-(

Nu er jeg %&&/%¤#/##! godt nok træt af WinSLOW 11
Det er næsten sådan at når jeg endelig får den nogenlunde til at køre, f*cker MS den op IGEN og IGEN :-(

Kører i øjeblikket 10en, kører 100% uden probs.
Men kan f*nme ikke få 11ren til at makke ret :-(

Med 10ren er den sat op til
ENG - (United States), Danish keyboard
DAN - Danish, Danish keyboard

med 11 bøvler jeg sååååååååe gevaldig, selv i lockscreen kan jeg ha optil 4 styks og lige meget hvad jeg gør vil det SKI ikke virke

Sat til DANSK, tilføj ENGELSK, fordi jeg gerne ha at winSlows vises i ENG,
gør lige som jeg har gjort i 10eren, retter til og deslige,11 vil IKKE makke ret :-(

Vil meget gerne har det sådan i 11veren
  ENG - (United States), Danish keyboard
  DAN - Danish, Danish keyboard
men synes det er umuligt...

Og hvad hvis jeg får det til at virke, hvad SKER der så næsten gang at MS11 bilver opdateret? Det er mindre end 1-2 uger siden den fik en ren MS11 r*v at trutte i, men ALLE opdateringer dertil, med jeg bliver nok nød til at holde mig til 10eren til 2025
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. december 2022 - 13:21 #1
Jeg installerede Win 11 ved fremkomsten i oktober 2021 på min bærbare, der ikke umiddelbart var i stand til at køre Win 11, men efter at have søgt efter en måde at omgå dette problem på, lykkedes det alligevel.
Da jeg havde installeret Win 11, fik jeg oplevet funktonerne af det nye OS. Det var ikke ligefrem det bedste indtryk, jeg fik af Win 11, og efter et kort stykke tid, blev det droppet, og Win 10 geninstalleret.
Det tyder på at Microsoft følger "traditionen" med at hver anden nye Windows version hhv. er en succes og en fiasko. ME: fiasko, XP: succes, Vista: fiasko, Win 7: succes, Win 8/8.1: fiasko, Win 10: succes og nu Win 11: fiasko. Det vil ikke undre mig om perioden for opdateringer af Win 10, bliver forlænget ud over de ti år. Dette var jo tilfældet med Windows XP, der kom frem i 2002, og opdateringerne ophørte først i 2014.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2022 - 14:14 #2
Windows 11 har meget låst proceslinje. Om det er grunden til du ikke kan fastholde de indstillinger du ønsker er jo så spørgsmålet. Jeg har selv for 3 uger siden lavet en ren installation af Windows 11 Home. Min pc her er ikke helt kompatibelt med 11 så jeg oprettede medie med Rufus 3.17. I denne kan man tilføje ting som medie skal oprettes efter.  I min har jeg fravalgt Tpm2 og cpu check  og derudover kunne jeg vælge at installation skulle foretages som lokal bruger. Det fungerede fint. Lokal konto uden login kode.  Herefter har jeg hentet Explorer Patcher og installeret denne. Det fjerner Windows 11 proceslinje og åbner denne op. Højreklikke man så herefter på proceslinjen og vælger egenskaber kommer man ind i indstillinger for Explorer Patcher. Og her kan man tilrette en masse ting som man ønsker det. Programmet har jeg hentet fra GitHub
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. december 2022 - 14:35 #3
#2 - Det er fint at du fortæller og vejleder om forløbet med hvordan funktionerne kan ændres. Men jeg forstår ikke hvorfor Microsoft, gør det så besværligt. Man skulle derimod mene, at funktionerne ville blive forbedret til gavn for brugerne, for hver ny version der kommer på markedet.🤔
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2022 - 14:45 #4
#3 De ønsker ikke vi gør det. De ønsker det forenklede udseendet der skulle ligne Mac lidt.
Avatar billede DanishBear Seniormester
11. december 2022 - 16:07 #5
Mange tak til jer der har svaret indtil videre. :-)

Har HADET "start" på 8teren og frem, så bruger 'Classic Start Menu' på alt efter 8teren, sågar selv på min Server (2012), i den såkaldte 11er bruger jeg også Explorer Patcher (kan sandelig mange gode ting :-)
Har holdt mig så meget til LOOKet af 7veren i ALLE efterfølgede winSLOWs :-) Kan ikke li all det fancy fis. :-|
Nu har jeg begge på Prv PCen (10 & 11) og med det jeg bruger winSlow til, (og det er meget, selv lidt heavy spil) såe kunne jeg godt holde mig til Win7, det er den bedste winSlow efter min mening...

Den bedste WinSlow DE kunne lave, var en version, hvor man kunne vælge hvad man vil ha installeret, mange ting bruger jeg ikke i windows og næten altid andre programmer der er bedre (synes jeg)

Mvh, DanishBear
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. december 2022 - 17:23 #6
I forbindelse med min (prøve)installation af Win 11, downloadede jeg programmet "Classic Shell", der får den klassiske menu frem. Det samme har jeg gjort med Win 10, for jeg kan altså ikke forlige mig med den originale opsætning. Win 8 var i særklasse noget rent skrammel.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2022 - 18:16 #7
Kunne du få den installeret uden at gøre noget ved proceslinjen først? Så en video der beskrev at proceslinjen først skulle låses op.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2022 - 18:18 #8
Brugte selv Classic Shell med Windows 8. I 1n har jeg brugt dem der følger systemet. Den er faktisk ok synes jeg.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. december 2022 - 21:09 #9
Jeg anvendte et program der hed "Start is back" ifm. misfostret Windows 8.
Jeg droppede Win 8 efter et stykke tid, og geninstallerede Windows 7. Først i oktober 2019 skiftede jeg til Win 10, da supporten til Win 7 skulle ophøre, først i 2020.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2022 - 22:09 #10
#9 StartAllBack ikke?
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. december 2022 - 23:59 #11
Nej, jeg mener at navnet var "Start is back". Men MS dummede sig i hvert fald med Win 8/8.1.
Avatar billede eurositi Ekspert
12. december 2022 - 08:24 #12
For ikke at nævne deres ARM-baserede Windows RT - Et Windows 8-lignende OS til tablets, som viste sig at være en total blindgyde. Hardwaren døde med dén ene version af softwaren.

Windows 11 forekommer mig at være drevet af misforståelser lige som Windows 8. Dengang var det forestillingen om, at mobil-OS'er og touch-skærme var fremtiden, og at desktop-programmer hørte fortiden til. Windows fik sin egen app-butik, som fungerede, men så heller ikke mere.

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, har Windows 11 været stærkt fokuseret på at kopiere MacOS - i hvert fald visuelt. Derudover har man øget telemetrik-indsatsen, så endnu flere data indsamles om brugeren - og sneget reklamer ind i brugerfladen... Lidt som på smart-TV'er, er reklamer åbenbart noget, man skal udsættes for, uanset om man gerne ville betale for at slippe.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2022 - 10:32 #13
#12 Det er ikke mange dage siden jeg så de ville forøge reklamer i deres systemer mere end de gør nu. Heldigvis er der scripts jeg har set der kan lukke for det meste telementry. Men om man kan fjerne det helt er et spørgsmål.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. december 2022 - 11:55 #14
Man kan efterhånden kalde det MS udvikler en slags hacking - denne er bare legal.
Kreativiteten er desværre stor i den biks.
Man kommer uvægerligt til at tænke på George Orwell, og kontrolsamfundet som han advarede imod.
Avatar billede DanishBear Seniormester
21. december 2022 - 18:40 #15
Lidt sent nyt, nu er jeg GODT træt af 11veren, den bliver cuttet til 2025. :-(

D*am, 11veren gør et eller andet ved min sprog/language opsætning i 11veren.. :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2022 - 18:53 #16
#15 Til den tider Windows 12 nok landet. Forhåbentligt er den uden fejl. Det plejer jo at gå godt hver anden gang 😉
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. december 2022 - 19:05 #17
Ja, det går i bølger for MS. Når en ny Windows version kommer skal men lige se på den seneste der er udkommet...for var denne god, ja så er den helt nye sandsynligvis noget skrammel og vice versa.