Avatar billede dorthe_lind Seniormester
18. december 2022 - 16:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

C5 3.0 Datamanipulation - import af debitorer

Er blevet lidt rusten på C5...
Har fået en lille opgave med at få nogle debitorer importeret fra excel til C5 3.0....

Hvordan er det nu.....
Kan man importere fra en excel fil/liste uden at den erstatter hele det eksisterende kartotek? Eller er det bedre at
- exportere det eksisterende fulde kartotek til excel
- tilføje nye på listen for til sidst
- at importere listen

Ved ikke, om det er til at forstå... Men spørger til, om den overskriver, når man importerer eller om de nye data bliver flettet ind i det eksisterende og hvad sker der, såfremt der er ens data/kundenumre?

Takker mange gange
Dorthe
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
21. december 2022 - 08:45 #1
Hej Dorthe,

Gem din Excel-fil som CSV (semikolon sep. fil) og importer denne til din
C5 3.0.

Hvis du i datamanipulationen vælger optionen 'Import/Update' vil den overskrive/opdatere eksisterende debitorer og oprette nye.

Du behøver derfor ikke først at eksportere dine debitorer ud, rette og tilføje og så efterfølgende indlæse.

God fornøjelse

P Agger/ ADDCON
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
21. december 2022 - 08:56 #2
Super, det var præcis den løsning, jeg skulle være sikker på, var korrekt....
100 år og en madpakke siden jeg sidst har gjort det...
Tusinde tak Agger :)
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
21. december 2022 - 09:00 #3
Tillægsvar Agger:
Jeg eksporterer kun for at se "formen"... Hvilke felter, der bliver brugt til hvad? og felterne/overskrifterne skal jeg vel også bruge til importen, for at programmet kan finde ud af, hvad skal hvorhen :)
Men tusinde tak igen.... Jeg er helt med...
D