Avatar billede dorthe_lind Seniormester
21. december 2022 - 08:05 Der er 5 kommentarer

Projekt-, ordrestyring - Bedste program?

Sidder i et håndværkerfirma, hvor det er vigtigt, at værktøjerne er i orden....
Kan selvfølgelig forståes på flere måder...
Her er det de administrative værktøjer, vi taler om.
Hvad er jeres oplevelse af time- og projektstyringsprogrammerne derude?
Hvilke kan I anbefale?

Det er selvfølgelig vigtigt, at programmet overholder de nye krav om at:

"medarbejderne skal modtage en nøjagtig kopi af deres indberetning af arbejdstid samt løndele, enten på e-mail eller via e-boks, når indberetningen foretages elektronisk (svarende til en fotokopi), dvs en fil/kopi, der ikke kan ændres i"

Håber, at der er nogen derude, der kan komme med både godt og skidt ;O)
På forhånd tak
Dorthe
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
21. december 2022 - 08:21 #1
Hej Dorthe,

Jeg vil vælge Uniconta - den har udover en APP som er udviklet også fri oprettelse af rapporter, så du kan rapportere lige hvad du vil retur til dine medarbejdere.

Derudover overholder Uniconta den ny bogføringslov til punkt og prikke.

Hvis du vil ha en demo, kan jeg lave sådan end til dig.

MVH
ADDCON/ Peter Agger
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
21. december 2022 - 08:31 #2
Glemte at skrive, at programmet skal kunne "snakke sammen" med CENTRI/C5 :)
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
21. december 2022 - 10:48 #3
Davs,

Databasen til Uniconta er fuldstændig åben.  Centri er jo snart ved at være en gammel løsning.  Spørgsmålet om den funktionalitet der er i Centri kan findes i Uniconta.

Ellers kan Uniconta :
importer eksportere alle data
Der kan importers til alle kladder
Der kan laves integrationer via API
Der kan laves datatransport via O-data 8Excel)
Der kan udvikles plugsins

MVH
PA
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
22. december 2022 - 11:58 #4
Hej igen Peter
Sjovt nok, så har jeg hørt det (at C5 er ved at være en gammel løsning) i mere end 10 år, smil......
Trods det, er min oplevelse, at der er RIGTIG MANGE, der stadigvæk kører med systemet, lol... Et eller andet må det jo kunne, selvom opdatering efterhånden kan være svær at få....
Jeg har været til flere jobsamtaler i årenes løb og hold da op, hvor er der mange, der bruger det stadigvæk og de sidste 3-4 steder, jeg har arbejdet, har tilfældet været det samme....
Personligt synes jeg, at det fungerer fint og er okay stabilt...
Men er godt klar over, at der kan være andre løsninger, der virker lige så godt og måske også bedre. Kender dem blot ikke, fordi jeg tilfældigvis altid lander et sted, hvor de enten bruger C5 eller Navision....

Jeg er lidt i tvivl, hvad du mener her med dit råd....
Mener du, at vi skal skifte hele økonomisystemet til Uniconta eller blot funtionen til timeregistrering?

Tak igen
D.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
22. december 2022 - 12:43 #5
Hej Dorthe,

Der er stadig rigtig mange som bruger C5, bare her hos mig er der registret cirka 2200 C5 licenser (mange hviler sikkert), men jeg har solgt rigtig mange gennem årene (har været med på c5 i snart 35 år).

Programmet er stadig super godt. men er jo lavet inden man fik Windows og Internet og alt det moderne pjat !.  Vi programmere , hoster og udvikler stadig i C5.

C5 kommer ikke til at leve op til den ny bogføringslov.  Dens struktur og muligheder, fordi den er så gammel, volder alvorlige problemer.  Mange vil nu fortsætte med den så længe de kan, fordi den jo er OK som værktøj.  Mange har også købt vertikale løsninger til den, ligesom f.eks. Centri.

Vi opfordre vores C5 kunder til at igangsætte processen med at migere væk fra C5.  Uniconta er skrevet af samme mand som i sin tid lavede C5, XAL og AXAPTA.  Derfor er der en 1:1 konvertering af data fra C5 (ikke specialmoduler) til Uniconta.

Jeg mener i skal flytte hele systemet over i Uniconta.  Uniconta har sit eget tidsmodul, men rigtig mange af dem som laver tidsmoduler har integration til Uniconta.

Kort fortalt er Uniconta jo en ung ting og er udviklet under Windows og de muligheder vi har i Internet med videre.

Hvis du har lyst, kan vi lave en gratis prøvekonvertering af dine C5 data over i en Uniconta.  Så kan du gå på shoppetur i de nye faciliteter.

Du sender mig bare en mail på agger@addcon.dk hvis det har din int.

Med venlig hilsen
God Jul & godt Nytår.
Peter Agger