Avatar billede TTA Seniormester
23. december 2022 - 21:04 Der er 15 kommentarer

Fjerne Bing som søgemaskine

Jeg har fået en ny PC med Windows, og bruger Edge som browser.

Uheldigvis fulgte Bing, søgemaskinen fra helvede, med i købet.

Jeg har prøvet snart alt for at fjerne alle spor af Bing i diverse indstillinger - men hver gang hijacker Bing posten som både søgemaskine og startside ved åbning af ny fane.

Hvordan slipper jeg af med den forb..... søgemaskine!?
Avatar billede TTA Seniormester
23. december 2022 - 21:30 #1
Det er endelig lykkedes at få fjernet Bing som startside - men åbner jeg en ny fane, bum, så er Bing tilbage!
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. december 2022 - 21:38 #2
Jeg deler din irritation over søgemaskinen fra Helvede, men har fundet noget her der måske kan hjælpe:

https://da.aiseesoft.com/how-to/get-rid-of-bing.html

Noget af det første jeg gør efter en installation af Windows er netop at finden en
anden søgemaskin - her anvender jeg Google som startside. Bing er Fandens værk.

Der er også et link her:

https://support.google.com/websearch/answer/464?hl=da
Avatar billede valby Ekspert
23. december 2022 - 23:12 #3
"søgemaskinen fra Helved"  Jeg har aldrig haft den som søgemaskine, hverken under W10 eller W11. Hvad er der galt med den? Jeg kører Firefox, og den har selv valgt Google. Jeg har set efter, og kan godt se, at den ligger blandt søgemaskinerne.
Jeg kan forstå, at det hovedsagelig er brugere over 35 år, som benytter den, og at markedsandelen i danmark kuner ca. 9%.
Avatar billede fase Professor
23. december 2022 - 23:36 #4
I indstillinger under Edge kan Google vælges som søgemaskine. Tryk på de 3 prikker og vælg indstillinger. Vælg Google som søgemaskine og startside.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. december 2022 - 00:02 #5
#3 . Jeg har heller aldrig haft Bing, men har altid anvendt Google som søgemaskine. Jeg har både MS Edge og Google Chrome installeret på min(e) pc(er), men begge kører med Google som søgemaskine.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2022 - 07:38 #6
Når du med tips fra gruppen her kommer i mål med at bruge en anden søgemaskine, når Windows så spørger om du vil bruge de anbefalede indstillinger som den ønsker du skal bruge, så skal du sige NEJ til dette. Gør du ikke det er Bing tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2022 - 07:41 #7
I bund og grund er Edge en fornuftig browser, men jeg forstår ikke hvorfor Microsoft fastholder brug af Bing. Det må være et lævn fra gammel tid de bare trækker med op i deres systemer. Den er helt ubrugelig.
Avatar billede TTA Seniormester
24. december 2022 - 11:17 #8
Jeg gjorde op med et andet valg, som min nye PC havde gjort for mig. Nemlig at have Edge som browser. Edge er såmænd fin nok, har den på min arbejdsplads og den kan også fint synkronisere mine +500 genveje, som jeg havde gemt i Chrome. Men Edge's ægteskab med Bing har gjort at jeg i stedet (igen) bruger Chrome som søgemaskine.
Avatar billede klausthomse Praktikant
28. december 2022 - 08:03 #9
Hvorfor er Bing "søgemaskinen fra helvede" ? Google er jo til tider også helt håbløs, især hvis man bruger VPN, og rammer ind i "klik 3 trafiklys" igen og igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2022 - 09:01 #10
Jeg bruger ikke vpn.
Jeg bryder mig ikke om deres layout og de resultater man får med Bing.  De er ikke så "rigtige" som det jeg forventer at få i en søgning.
Og samtidigt bryder jeg mig ikke om det monopol fra Microsoft at man uden at give samtykke er påduttet deres services.  Derfor jeg også altid kører lokal konto og fjernet alle de apps jeg kan der kommer med systemet.  Jeg synes at brugerne af computeren burde tilvælge og ikke bruge tid på fravalg bagefter under en installation.
Avatar billede valby Ekspert
28. december 2022 - 14:29 #11
" Jeg synes at brugerne af computeren burde tilvælge og ikke bruge tid på fravalg bagefter under en installation" 👌😁 Jeg er helt enig.
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. december 2022 - 15:41 #12
#10 og #11 - Jeg tilslutter mig 100 % jeres synspunkter👍
Aktivt fravalg hører ingen steder hjemme, når der er tale om programmer o.l. fra forskellige producenter bl. a. Microsoft, men så sandelig også andre. Det er tydeligt, at mange at disse har et lille felt, hvor brugeren aktivt skal fjerne fluebenet i dette felt, men under installationen kan man som bruger hurtig overse dette - rueultatet bliver at man får noget uønsket skrammel installeret, som det i nogle tilfælde kan være svært at komme af med.
Det samme gælder mange steder hvor man kan fravælge installation af markedføring, statistik o.a. Feltet med "Accepter alle" er tydelig fremhævet, og det er dermed mere i øjnefaldende, og brugeren kan i skyndingen klikke på "Accepter alle". Det er ufine metoder, der anvendes.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2022 - 14:38 #13
Du kan jo lige så godt lukke den her nu. Du har bedt om at få fjernet Edge som jeg  har vist dig hvordan det gøres😉
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2022 - 20:42 #14
Jeg tror, at du ikke kan fjerne Bing fra Edge.

Du kan bare lave foretrukken søgemaskine til at starte med Edge, eller indsæt dit ynglingssøgemaskine til favoritter, lige til at trykke.

Husk, at du også kan ændre søgemaskine fra Edge, er den ikke med, så er det startup siden du skal tilføge eller benyt favoritter og gem din ynglingssøgemaskine der, lige til at trykke.

Alternativt, installer favorit browser.

Chrome? / Brave? / Firefox? / Duckduckgo browser?

Hygge§
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2022 - 21:20 #15
Det eneste man kunne prøve er at deaktivere den fra registeret.
https://www.howtogeek.com/224159/how-to-disable-bing-in-the-windows-10-start-menu/
Kan ikke huske om jeg har lagt de nøgler ind i mine Windows 10 maskiner. Tænker måske de også kan virke på Windows 11 der i bund og grund er samme system med en anden brugerflade.