Avatar billede valby Ekspert
31. december 2022 - 15:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Værd at vide om Kaspersky

Jeg købte i går Kaspersky Total Security til 3 PCér.
Under install. fandt jeg ud af, at programmet ville afinstallere Malwarebyte, et fremragende program, og i en version, som aldrig udløber, så det vil jeg bestemt ikke have slettet.
Desuden skulle jeg accepterer, at oplysninger om mig, blev videregivet til 3die part. Det burde der have stået i beskrivelsen af programmet. Nu er pengene spildt.
En sur måde, at komme ud af det gamle år på. 😒😒😒
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2022 - 16:45 #1
Hmm.
Hvorfor også købe et produkt der kommer fra Rusland af??
Avatar billede valby Ekspert
31. december 2022 - 16:49 #2
Jeg troede de var flyttet til Schweiz, men det er måske forkert?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2022 - 16:59 #3
Det ved jeg ikke om de har. Men de har kommet derfra. Jeg har selv for nogle år siden brugt dem frie version af programmet. Jeg oplevede ved den tid at hver gang at Windows skulle funktions opdateres så skulle jeg fjerne programmet  fordi Windows ikke ville opdatere. Så det blev jeg træt af. Jeg skiftede så herefter til Bitdefender free og har også over 2 år kørt Total Security som er pro udgaven. Og Windows samt Malwarebytes free har der aldrig været bøvl med når denne har været brugt. Min licens er dig igen udløbet her for få dage siden og den er rullet tilbage til den frie version igen. Så den har jeg været godt tilfreds med. Vil du købe en ny overvej og kigge på compsratives.org og se på tester før køb. Jeg er ikke 100% opdateret for tiden på av programmer.
Avatar billede valby Ekspert
31. december 2022 - 17:21 #4
Måske kører jeg et russisk program, på et amerikansk styresystem?
Du husker vel Vietnam krigen, en amerikansk massagre, som jeg er ubeskrivelig led ved. Gravide kvinder, som blev sprættet op med amerikanske bajonetter.
Problemet er, efter min vurdering ikke, at Putin er en magtsyg psykopat, men at han ikke er værre end de andre magtmennesker.
Og det er min mening, at amerikanerne gerne ofre den sidste ukrainer i en proxy krig mod russerne. Men misforstå mig ikke, angrebene mod den civile ukrainske befolkning kan ikke forsvares. Men man kunne prøve at forstå russerne, og søge fred, i stedet for at puste Nato mere og mere op, på bekostning af de civile ukrainere.
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2022 - 21:50 #5
Det sker at visse AV ikke kan sammen eksistere med andet AV. Det gjorde også dette med ESET av og Norton mv., så det er ikke unaturligt at den vil af med andre AV'er.

Hvis du har købt den og vil installere Kaspersky, skal Malwarebytes afinistalleres.

Benytter selv Bitdefender med llicens.
-Fandt problemer deres smartphone beskyttelse og fik rapporteret dette til supporten og fik forlænget licens. Det tog bare lidt tid med at bekræfte problemet.

Pt. er den udløbet tænker jeg at teste Total AV.
https://www.totalav.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2023 - 08:58 #6
Jeg ved ikke om du kan gå Kaspersky og Malearebytes til st køre sideløbende.  Jeg mener dog jeg også dengang havde dem sammen. Jeg har set beskrevet før  at man har kunnet snydt en installation igennem ved at omdøbe installations filen til Malearebytes. Om denne fremgangsmåde stadig kan bruges det ved jeg dog ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2023 - 11:42 #7
I øvrigt hvis du har Malwarebytes pro kørende hele tiden kan jeg ikke lige se du også har behovet for et pro antivirus.
Langt de fleste kan faktisk nøjes med Defender (eller anden gratis antivirus) og en smule skepsis når de er på nettet.
Så at køre med begge dele føler jeg er "overkill".
Det er for mig mere end livrem og seler.
Godt nytår trods dit (for dig) kedelige køb. 😊
Avatar billede valby Ekspert
01. januar 2023 - 13:28 #8
#5
Malwarebyte skal under ingen omstændigheder slettes, Det er pro versionen, og den reagerer meget hurtig på malware.
Total AV har jeg prøver, med et billigt tilbud. Men så opdagede jeg, at der var sat flueben i "Abonnementet fortsætter automatisk, til fuld pris" Og jeg måtte skrive til dem mange gange,, før de modvilligt gik med til at fjerne det.
Avatar billede valby Ekspert
01. januar 2023 - 13:42 #9
# 6+7
Jeg har prøvet, for jeg har jo AOMEI backupper. De to programmer kan umiddelbart godt køre sammen, men der kommer hurtig en melding fra Kaspersky om, at der er et inkompatibelt program, som det vil have slettet. Så jeg slettede Kaspersky.
Og ja, du har nok ret, det er nok livrem og seler.
Avatar billede valby Ekspert
01. januar 2023 - 13:46 #10
Tak for jeres indlæg, jeg lukker nu med GODT NYTÅR. 🎶😁
Avatar billede valby Ekspert
02. januar 2023 - 01:13 #11
Jeg har skrevet med e-Gear, hvor jeg har købt Kaspersky.
De skriver, at ingen programmer, som indeholder Antivirus, kan køre sammen med Kaspersky. Det vil så sige, at "tager man også bælte på,så klipper de selerne af"
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2023 - 06:37 #12
Nej de krydser selerne der så fortæller at programmet ikke kan køre sideløbende.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2023 - 10:10 #13
#11 Det er ej heller logisk at køre med 2 antivirusprogrammer. At du kan bruge Malwarebytes med andre antivirusprogrammer er fordi det er et antimalware program og ikke er fuldt dækkende for vira.. Kaspersky har blot trukket den lidt længere og beskrevet de ej heller vil være i samme pc som antimalware programmer. Den kan sikkert heller ikke køre med Iobit som jeg også mener har et antimalware program.
Avatar billede valby Ekspert
02. januar 2023 - 19:57 #14
Der står forskelligt på nettet. e-Gear skriver, at Malwarebyres har antivirus, medens andre skriver, at det kun er Premium som har det.
Han var ellers meget venlig på e-Gear, tilbød at lave en retur nota, hvis jeg ikke havde brugt registreringskoden. Men jeg skrev, at det havde jeg, selv om jeg slettede det med Revo uninstallar. Nå "Schwamm darüber"  som tyskerne siger. Ikke mere om det.