Avatar billede karina1971 Seniormester
03. januar 2023 - 09:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvis-formel

Jeg har behov for at kolonne F bliver udfyldt med en prisaftale, altså enten "Rabat", "Markup", "Nettopris" eller er tom.

Min udfordring ved den formel, jeg har lavet kolonnen F er, at selvom der hverken er en rabat, Markup eller nettopris, så skrives der "Nettopris" i kolonne F. Jeg her nok klar over, at problemet er, at ingen af cellerne i hhv kolonne C, D og E er tomme, da de alle indeholder formler.

Kan det løses på en anden måde, således at cellerne i kolonne F er tomme, hvis hverken kolonne C, D eller E indeholder en værdi?

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sEuOVi_wRXo-LLGb3WZewNibuDCsuLNM/edit?usp=share_link&ouid=114151202120235803996&rtpof=true&sd=true
Avatar billede anedi Ekspert
03. januar 2023 - 10:08 #1
Måske kan du tilføje, at hvis summen af kolonne C:E er nul, så skal der ikke stå noget.

=Hvis.fejl(hvis(sum(C2:E2)=0;"";hvis(C2<>""...... osv.

Vh
Anedi
Avatar billede karina1971 Seniormester
03. januar 2023 - 11:23 #2
#anedi

Ja da - det virker😊 Tusind tak for hurtig hjælp👍
Avatar billede anedi Ekspert
03. januar 2023 - 11:28 #3
Velbekomme :-)
Avatar billede ebea Ekspert
03. januar 2023 - 12:18 #4
Eller en anden mulighed:
=HVIS(C7<>"";"Rabat";HVIS(D7<>"";"Markup";HVIS(E7<>"";HVIS(TÆL.HVIS(C7:E7;"<>");"Nettopris";);"")))
Avatar billede Jan K Ekspert
03. januar 2023 - 15:51 #5
I stedet for at teste på, om en celle er tom, kan man teste på længden.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
03. januar 2023 - 20:02 #6
@Jan K
I den uploadede fil - hvis du indtaster =LÆNGDE(E2) og kopierer ned vil du overalt få 1.