Avatar billede Tobias Novice
08. januar 2023 - 00:45 Der er 1 kommentar

Grafikkort

Hej er lidt i tvivl om hvilket grafikkort jeg skal køb til min nye cpu og bundkort?? Opsætning er MSI MPG B550 GAMING PLUS Bundkort - AMD B550 - AMD AM4 socket - DDR4 RAM - ATX
Bundkort,  har 16gb ddr 4 ram og strømforsyning på 500 -600 wat,
CPU er AMD Ryzen 5 5600 Wraith Stealth CPU - 6 kerner 3.5 GHz - AMD AM4 - AMD Boxed  vandkølet. Lige pt køre den med et ti1050 ti grafikkort, min søn spiller mest fortnite, GTA osv… pleace hjælp
Ps, skal nok ligge i middel klassen
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2023 - 09:48 #1
Hvis du finder GPU fra online eller via lokal butik, kan du nok finde benchmark som resource om det er bedre eller om det kan betale sig at købe den.

Nogle gange findes der YouTube optagelse med sammenligninger så skal man bare trykke på 'Watch Gameplay'.

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-1050-Ti-vs-AMD-RX-6800-XT/3649vs4089

Find dit AMD GPU her
https://www.pricerunner.dk/cl/37/Grafikkort