Avatar billede valby Ekspert
12. januar 2023 - 22:49 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Tilgangen til dette netværk, kan ikke oprettes

Jeg har lige kørt et backup at Windows 11, ind på computeren. (AOMEI)
Nu kan der ikke oprettes en Wi-Fi forbindelse til netværket.
Netværkskortet er USB. Jeg har prøvet, at flytte det til en anden port.
Windows Wi-Fi er slået til, og jeg kan se mit netværk.
Jeg har kørt fejlfinding, og prøvet at slå Hotspot 2 til uden virkning..
Modem lyser, som det skal,  og jeg har prøvet, at genstarte både det og computeren.  Før jeg kørte backup, kørte nettet fint, og det må det jo også have gjort, da jeg lavede et backup.
Avatar billede valby Ekspert
12. januar 2023 - 23:35 #1
Ps. Flytilstand er slået fra.
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. januar 2023 - 23:39 #2
Har du skiftet kode til dit netværk efter backupen er taget.

Eller prøv WPS knappen hvis din router har en sådan - skal som regel holdes inde 3-5 sekunder - så et kort tryk er nok ikke nok.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2023 - 23:40 #3
Ja, ved disse anledninger er det altid godt at gemme drivers og softwares på ekstra eller ekstern hdd, så det seneste driver og software til den kan installeres.

Som nævnt, system afbildninger er mest egnet til lille eller stor firmaer disse dage, når almindelige brugere kan smække seneste OS fra Microsoft download af Win 10 eller Win 11 fra deres link.
Man kan bare nulstille og ren installere disse dage, og det er meget hurtigere end gendannelse fra system afbildninger.

---

Se om du ikke kan gå til Enhedshåndtering, og fjerne alt fra USB controllers og måske ved HID kun USB input device, fjerne dette og genstarte. Bemærk, at det er vigtigt ikke slette dem, og kun fjerne dem og genstarte. Husk, er det fjernet, vil det ikke være muligt at benytte USB så måske skal du hjælpe med at slukke pc'en manuelt ved tændt og sluk knappen.

Virker det igen, hent og installer seneste drivers og softwares.

Held og lykke, jeg hopper af.
Avatar billede valby Ekspert
13. januar 2023 - 00:06 #4
#2
Der er 2 knapper, jeg har prøvet dem begge uden held.
Tror du det hjælper, at gen installere windows fra en USB, hvis det kan gøre uden nettet?
Avatar billede valby Ekspert
13. januar 2023 - 00:07 #5
#3
Jeg prøver.
Avatar billede puren Ekspert
13. januar 2023 - 00:28 #6
prøvet at slette wifi profilen i windåse og sætte det up igen??
Avatar billede valby Ekspert
13. januar 2023 - 00:42 #7
#6
Desværre den gik ikke.
Avatar billede valby Ekspert
13. januar 2023 - 01:03 #8
Nu har jeg oprettet en kabel forbindelse, og opdaterer. Så får jeg se.
Avatar billede Uvanga Ekspert
13. januar 2023 - 11:37 #9
Når du har forbindelse, kan du prøve at køre kommandoen: Netværksnulstilling
Bare skriv det i søgefelt, så popper menu op.
Kommandoen fjerner og geninstallerer drivere. Har du VPN eller lign. er det dog muligt du selv skal geninstallere programmet. Jeg har flere gange kørt netværksnulstilling uden problemer, og fået afhjulpet mit problem. Også uden at skulle installere drivere manuelt, alt kørte automatisk👍
Avatar billede valby Ekspert
13. januar 2023 - 12:44 #10
#9
Den viser bare hvilke netværk der er tilgængelige. Det er mit, og jeg får mulighed for automatisk søgning, men svaret er stadig: Tilgangen til dette netværk, kan ikke oprettes. Det kører fint på kabel.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2023 - 13:23 #11
#3 Det er jo noget sludder du skriver.
Korrekt opsat tager det under en halv time med at rulle image tilbage incl. Alle programmer der normalt virker.
Det kan du altså ikke gøre helt fra bunden af.
Nu bruger jeg selv stationære computere og der har jeg aldrig oplevet driver problem når jeg ruller image tilbage.
Skal man lave installation fra bunden af så skal denne USB pind laves med MS toolkit hvor det man også skal installere være med på. At oprette sådan en USB tager en del tid og skal som minimum fornyes en gang om året.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2023 - 13:28 #12
Har set det her problem før.
Det netværk der er dit er ikke det netværk der er vist øverst  på listen vel?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2023 - 13:34 #13
Prøv at se om du i Windows 11 kan vælge at glemme de forbindelser du ikke skal bruge? Der er noget at Microsoft har en idé om hvilket der bør være det foretrukne netværk. Og det passer ikke med virkeligheden.
Avatar billede valby Ekspert
13. januar 2023 - 14:28 #14
#12
Nej du har ret. de 3 andre netværk kommer før mit.
Jeg vil se om windows kan glemme de andre.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2023 - 14:42 #15
#14 Som sagt har jeg set dette problem før. Kan bare ikke lige huske om det var her i gruppen eller på Facebook hvor jeg også ser med. Jeg har ikke selv deltaget i den tråd jeg så det i, og har heller ikke haft problemet selv.
Det er noget med prioitet af disse netværk der skal ændres på.
Det har intet med drivere at gøre.
Avatar billede valby Ekspert
13. januar 2023 - 14:47 #16
Jeg kan ikke se, hvordan jeg sletter de andre netværk.
Det ser temmelig håbløst ud.
Jeg prøvede at ringe til yousee. Jeg fik bare fat i en digitalrådgiver. Den har jeg prøvet før, så jeg droppede det. Det er en elendig 3die klasses robot, det bliver man klar over på et øjeblik. Når man omformulerer et spørgsmål, får man altid samme svar: "Jeg forstod ikke spørgsmålet, vær venlig at gentage det". Jeg følte mig virkelig dårligt behandlet af yousee
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2023 - 15:02 #17
Prøv at starte kommandoprompt op som admin og kopier de kommandoer ind der vises i tråden. Der er også en kommando til at slette dem enkeltvis hvor du skriver navnet. Slet dem der ligger over din egen forbindelse og se om du når din forbindelse er øverst at du så kan koble på.
https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000026249/wireless/legacy-intel-wireless-products.html
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2023 - 15:03 #18
Powershell er måske bedre??
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2023 - 15:05 #19
Prøver lige at starte min win 11 bærbar op
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2023 - 15:20 #20
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2023 - 15:25 #21
Hvis du klikker på de netværk der står i listen der ikke er dit står de til tilslut automatisk? Hvis de gør fjern dette tjektegn.
Avatar billede valby Ekspert
13. januar 2023 - 16:24 #22
Tak jeg prøver det hele. Lige nu prøver jeg at gen installere mit backup, for at sikre, at noget ikke gik galt.
Avatar billede valby Ekspert
13. januar 2023 - 17:34 #23
Jeg har forsøgt alt uden held. Mit netværk er ikke engang på listen mere.
Jeg må løse problemet på en mere drastisk måde. Flytte om i stuen, så jeg kan bruge et kabel. Det vil også løse problemet med min printer, som ikke vil køre på Wi-Fi.
Men du skal have mange tak for alt dit besvær. 😁
Avatar billede valby Ekspert
13. januar 2023 - 17:35 #24
Tak for alle indlæg i mit spørgsmål. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2023 - 18:01 #25
Ikke noget besvær. Det er dig der har besvær.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2023 - 18:02 #26
Kan du have kommet til at slette dit eget netværk ved en fejl? Kunne forstå du kunne se det men ikke logge på.
Avatar billede valby Ekspert
13. januar 2023 - 18:38 #27
Ja men jeg satte i igen. Og nu har jeg flyttet om, så alt fungere.:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2023 - 18:57 #28
Lyder godt👌
Avatar billede valby Ekspert
19. januar 2023 - 20:46 #29
Jeg fik vist ikke præciseret, at det fungerer fordi jeg har kablet forbindelsen.
Wi-Fi fejlen blev ikke fundet.

Tak for alle indlæg.😁