Avatar billede offenbach1 Mester
15. januar 2023 - 00:08 Der er 3 kommentarer og
5 løsninger

vil gerne lære af lave hjemmesider

hej ville høre hvad folk synes der er det beste html editor program til hjemmesider er ny inde for det og vil gerne lære af code hjemesider

mvh offenbach
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
15. januar 2023 - 09:43 #1
Umiddelbart er der to veje:
1. Wordpress med Elementor free - plus en masse af Youtube hjælp
2. Adobe Dreamweaver - for mere kodnings rettet brug
Avatar billede offenbach1 Mester
15. januar 2023 - 09:57 #2
1000 tak prøver dem lige
Avatar billede keysersoze Guru
15. januar 2023 - 17:32 #3
Visual Studio Code
Avatar billede offenbach1 Mester
15. januar 2023 - 21:30 #4
prøver
Avatar billede keysersoze Guru
16. januar 2023 - 12:57 #5
..Når det så er sagt så lærer du nok ikke at kode bare ved at vælge en editor. Du kan, som #1, vælge et CMS og lade det klare store dele af det for dig, men vil du reelt lære at kode er det nok vigtigere at starte fra bunden - altså lære elementær HTML, CSS og JavaScript og så stille og roligt bygge på fx ved at kigge på forskellige CMS, JavaScript-frameworks/-libraries, ASP.NET/PHP og lignende. Jeg har i "gamle dage" kodet utallige sites alene vha Notepad så selvom editoren kan yde meget hjælp er det ikke afgørende for at lære.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2023 - 15:17 #6
Jeg er meget enig med Keysersoze.

Det vigtige er at lære HTML, CSS, JS og en backend technology (da du tidligere har stillet C# spørgsmål så var ASP.NET Core MVC med C# som sprog ret oplagt.

Hvad koden tastes ind i er mindre vigtig.

Jeg vil opdele i:

A) simpel editor hvor man kan redigere tekst og gemme/hente

B) kode editor som er A plus kender sprogene og kan farvekode syntaxen og evt. kan starte build og bruge source control

C) IDE som er B plus opererer med projekt begreb, har wizards til at generere kode, integerer med debugger etc.

Notepad er et eksempel på A.

UltraEdit, JEdit etc. er eksempler på B.

Visual Studio, Eclipse etc. er eksempler på C.

Visual Studio Code ligger vel et sted mellem B og C.
Avatar billede offenbach1 Mester
16. januar 2023 - 16:15 #7
hej gutter 1000 tak for jeres info jeg prøver mig frem med det i har skrvet fedt
Avatar billede Hope Novice
20. januar 2023 - 01:46 #8
Jeg er selv gået helt væk fra at kode hjemmesider, da det ganske enkelt tager for lang tid og ikke giver bedre resultater. Faktisk kan det svært at følge med udviklingen, når man kun er sig selv. På https://www.webdesigner.dk/ anbefales udelukkende WordPress. Dette skyldes at du her hurtigt kommer i gang, og kan få lavet en god hjemmeside på kort tid.

HTML og CSS bruger jeg dog stadigvæk ofte.  Notepad++ er nok til at få dig startet med HTML. Og så er Youtube er din ven, der finder du masser af gode tutorials.:-)