Avatar billede toktok Mester
16. januar 2023 - 02:40 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Konvertering af mp4 til divx

Er der en gratis og ubegrænset løsning til at

konvertere mp4-filer til divx ?

(open source?)

Har prøvet i andre sammenhænge at google den slags - man får en masse 'gratis' tilbud - men som regel viser det sig at de er begrænsede, for at få en til at købe det 'professionelle' program. Så i stedet for at blive fanget i det cirkus, vil jeg spørge her - hvor jeg havde succes for nylig med et lignende spørgsmål.

På forhånd tak ;-)
Avatar billede falster Ekspert
16. januar 2023 - 14:45 #1
Umiddelbart ser den gratis version af Prism ud til at kunne dette.

https://www.nchsoftware.com/prism/index.html

(Men jeg kender den ikke.)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2023 - 17:23 #2
Har de fleste ikke VLC-player installeret? - den er helt gratis og kan konvertere til mange formater.

Den understøtter også DIVX 1/2/3 i AVI container.

Se evt. https://vlchelp.com/convert-video-format/

...Men hvem bruger DivX i dag? - er det ikke ganske få ældre afspillere der bruger det? - det er forældet i de fleste sammenhænge...
Avatar billede toktok Mester
16. januar 2023 - 18:08 #3
Tak for svar.

Vil prøve prism.

VLC - jo den kan konvertere (simpelt), men der er ofte problemer. Den er jo primært en medieplayer og ikke (primært) en konverter.

DivX har jeg brug for fordi jeg har et gammelt fjernsyn (Grundig) som kun accepterer Divx som input fra videoer på USB-nøgle. Det er først for nylig jeg har tænkt på at udnytte den mulighed. ;-)
Avatar billede toktok Mester
16. januar 2023 - 18:16 #4
Installerede Prism - og det ser godt ud - men ak - den har en hel del output-formater, men selvfølgelig ikke divx ;-(

Andre forslag?
Avatar billede toktok Mester
16. januar 2023 - 20:05 #6
Prøvede VLC konverteringen, og det gik nogenlunde. Kvaliteten er ikke supergod, og det tager lang tid. I øvrigt er mit gamle TVs 'multimedie-function' ikke særlig god, så det gør ikke så meget ;-) Men tak for tippet!
Avatar billede toktok Mester
16. januar 2023 - 20:08 #7
PS I VLC skal man IKKE bruge avi container, men vælge alle filer *.* (det var i hvert fald det eneste mit tv ville acceptere).
Avatar billede toktok Mester
16. januar 2023 - 20:10 #8
Er stadig interesseret i om nogen har en løsning a la Prism som indeholder muligheden for output formatet divx.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2023 - 20:29 #9
Du kan holde øje med https://www.giveawayoftheday.com/ - der kom tidligere ganske ofte video-grabber/converter/konverterings programmer til gratis download. Og flere af dem indeholdt ret brugbare versioner.

Datid, fordi jeg ikke har fulgt siden et par år nu - jeg kan se de har et video-editerings  program på i dag...
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. januar 2023 - 10:42 #10
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. januar 2023 - 11:19 #11
Godt spottet - og iflg. deres hjemmeside, understøttes DivX.
Avatar billede falster Ekspert
17. januar 2023 - 11:48 #12
Avatar billede toktok Mester
17. januar 2023 - 18:20 #13
Har ikke så gode erfaringer med freemake - men det er snart længe siden...